Connect with us

Αναζήτηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στη Γειτονιά βράζει ξανά το καζάνι με το γάλα

Είτε πρόκειται για πισωγύρισμα, είτε για μια εγγενή ανάγκη του ανθρώπου της πόλης που μπήκε στον πάγο για μερικές δεκαετίες, η επιχειρηματικότητα των πυκνοκατοικημένων γειτονιών έχει αναδείξει ξανά τη ζεστασιά του μικρού γαλακτοπωλείου του τετραγώνου.

Κείμενο του Πέτρου Γκόγκου

Υπήρχε ένα σημείο στην παλιά Αθήνα, όπου οι ξενύχτηδες συναντούσαν την πρωινή βάρδια των εργοστασίων και βιοτεχνιών επί της Πειραιώς και αυτό ήταν τα γαλακτοπωλεία της Ομόνοιας που αδιάλειπτα προμήθευαν τους περαστικούς με γιαούρτι, κρέμες, ρυζόγαλο, συνταγές που οι ιδιοκτήτες έπαιρναν μαζί τους κατά την εγκατάσταση στη πόλη.

 

 

Στις γύρω περιοχές, από την Κυψέλη ως την Κηφισιά ξεπρόβαλαν γαλακτοπωλεία-ζαχαροπλαστεία που σέρβιραν τη νέα τάση στο τρόφιμο το 1960, το παγωτό.

Πριν το γύρισμα του αιώνα τα περισσότερα είχαν πια χαθεί στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες της παλιάς εποχής. Οι περισσότεροι αναλυτές του επιχειρείν επικαλούνταν το μοντέλο του one stop shop, δηλαδή σε μερικά τετραγωνικά να μπορεί ο πελάτης να προμηθεύεται όλα όσα χρειάζεται να καταναλώσει.

Η κουλτούρα του φαγητού

«Αυτό το ψυχρό και μαζικό του σούπερ μάρκετ, πώς θα μπορούσε να ανταγωνιστεί μακροπρόθεσμα αυτό το πιο ανθρώπινο του γαλακτοπωλείου της γειτονιάς;» διερωτάται ο Θανάσης Γκαλιμάνης, που λειτουργεί δύο γαλακτοπωλεία στα νότια προάστια της Αθήνας και ετοιμάζεται τώρα να ανοίξει και τρίτο. Σύμφωνα με τον ίδιο, η τάση αυτή, του γαλακτοπωλείου της γειτονιάς ήρθε για να μείνει. Σε αυτά βρίσκουν διέξοδο και μια σειρά γαλακτοκομικά προϊόντα μικρών παραγωγών, που δίνουν και ένα χαρακτήρα delicatessen στα εγχειρήματα. Πέρα από την υπόσχεση αυθεντικότητας των γεύσεων και των συνταγών αλλά και της ποιοτικής ανωτερότητας των πρώτων υλών που επικαλούνται τα καταστήματα αυτά, είναι η ευκαιρία κοινωνικοποίησης εντός του καταστήματος αυτή που «δένει» το γλυκό της επιτυχίας.

Η κουλτούρα του φαγητού

Όπως εξηγεί ο κ. Γκαλιμάνης, όλα αυτά συνθέτουν μια κουλτούρα γύρω από το γάλα και το τρόφιμο. «Τρέφομαι καλύτερα για να ζήσω καλύτερα. Αυτή είναι η φιλοσοφία της σταθερής πελατείας μας» λέει. Άλλωστε και οι τιμές των προϊόντων δεν διαφέρουν τόσο από αυτές που θα βρει κανείς στα σούπερ μάρκετ. «Το 95% των προϊόντων μας δεν υπάρχει στο σούπερ μάρκετ. Το υπόλοιπο 5%, εμείς το αγοράζουμε πιο ακριβά από τον παραγωγό και έχουμε μικρότερο περιθώριο κέρδους απ’ ό,τι τα σούπερ μάρκετ που βγάζει κέρδος στις πλάτες τους. Ο μόνος τρόπος επιβίωσης για εμάς είναι η ποιότητα, οι καλές τιμές και το καλό πρόσωπο προς τον πελάτη» καταλήγει.

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...

REPORTS

Αυτό το οποίο εντοπίζει η φετινή τέταρτη κατά σειρά ετήσια έκδοση του Top 50 by Τυροκόμος, είναι ότι χρόνο με το χρόνο πληθαίνουν οι...