Τυροκόμος

Η Μπάφας βγάζει φέτα με τσίλι και κάνει ψηφιακή παραγωγή

του Γιώργου Λαμπίρη

H εταιρεία ξεκίνησε να µετράει τα βήµατά της στο χώρο της τυροκοµίας από το 1967, όταν ο Σπύρος Μπάφας ίδρυσε την επιχείρηση, δραστηριοποιούµενος αρχικά ως τυροκόµος στα βουνά των Ιωαννίνων, το 1969 δηµιούργησε το δικό του τυροκοµείο για να εγκατασταθεί από το 1975 και ύστερα στο Πολύδροσο της Άρτας. Τα κύρια παραγόµενα προϊόντα είναι το πεκορίνο, η γραβιέρα, η κεφαλογραβιέρα, το κεφαλοτύρι καθώς και γραβιέρα µε γεύσεις, κάνοντας την αρχή µε την προσθήκη τσίλι και πιπεριού, προσθέτοντας στη συνέχεια τη γραβιέρα µε τρούφα και πρόσφατα δηµιουργώντας µία νέα παραλλαγή, παρουσιάζοντας τη φέτα µε το τσίλι. Παραδοσιακά προϊόντα που διακινεί είναι η φέτα που ωριµάζει σε βαρέλι, το γίδινο λευκό τυρί καθώς και το ανθότυρο αλλά και παραδοσιακό πρόβειο γιαούρτι.

Η ζώνη γάλακτος στην οποία δραστηριοποιείται η Μπάφας εντοπίζεται στην ευρύτερη περιοχής της Άρτας, µε την εταιρεία να συνεργάζεται αποκλειστικά µε παραγωγούς της περιοχής της, όπως λέει ο εκ των µελών της επιχείρησης Σπύρος Μπάφας. «Η εταιρεία ενισχύει τους κτηνοτρόφους, σε περίπτωση που κάποιος επιθυµεί να προσθέσει αλµεκτήριο, ενώ οι κτηνοτρόφοι ενηµερώνονται για την περιεκτικότητα σε λίπος και πρωτεΐνη γάλακτος ανά 15 ηµέρες. Η εταιρεία είναι σε θέση να ελέγχει πιθανή ύπαρξη αντιβιώσεων ή άλλων παρεµβάσεων στο γάλα, καθώς διαθέτει ιδιόκτητο εργαστήριο αναλύσεων, ενώ συνεργάζεται και µε εξωτερικό εργαστήριο αναλύσεων. Η παραγωγική δυνατότητά της είναι περίπου 20 τόνοι στην επεξεργασία γάλακτος ανά ηµέρα από Φεβρουάριο έως και 15 Ιουλίου, όταν και παραλαµβάνουµε τις µεγαλύτερες ποσότητες γάλακτος».

Στην κεφαλή της επιχείρησης βρίσκεται αυτή τη στιγµή ο εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς, Τάσος Μπάφας αλλά και η τρίτη γενιά που εκπροσωπείται από τα εγγόνια του ιδρυτή της εταιρείας, Σπύρο και ∆ηµήτρη Μπάφα.

Στον τοµέα των εξαγωγών η Μπάφας δραστηριοποιείται σε 15 χώρες διεθνώς, µε τις µεγαλύτερες από αυτές να αποτελούν η Αµερική, η Σιγκαπούρη, η Γερµανία καθώς και η Γαλλία. Το ποσοστό εξαγωγών επί των συνολικών πωλήσεών της ανέρχεται αυτή τη στιγµή στο 40%.

Η εταιρεία προχώρησε σε σειρά επενδύσεων, αυτοµατοποιώντας σε πρώτη φάση τη διαδικασία παστερίωσης των προϊόντων της. «Αλλάξαµε όλη τη διαδικασία παστερίωσης. Εκτός από τις κινήσεις αυτοµατοποίησης διαθέτουµε και νέα καζάνια για τη φέτα, νέα φίλτρα, καθώς εντασσόµαστε σε νέα επενδυτικά προγράµµατα για την αναβάθµιση των παραγωγικών µας διαδικασιών», αναφέρει ο Σπύρος Μπάφας. «Ένας ακόµη βασικός τοµέας επενδύσεων που θα υλοποιήσουµε προσεχώς, είναι η ψηφιοποίηση της παραγωγής, όπου όλες οι διαδικασίες θα παρακολουθούνται από µία διαδικτυακή πλατφόρµα κι όλα τα στοιχεία θα είναι διαθέσιµα σε ένα κεντρικό σύστηµα για τη διασφάλιση της ποιότητας και τον εντοπισµό πιθανών προβληµάτων ή σφαλµάτων κατά τη διαδικασία».