Τυροκόμος

Η ελληνική εκδοχή της mozzarella και της burrata που πήρε εισιτήριο για Μπαχρέιν

Δύο μαλακά λευκά τυριά εκλεκτής γεύσης και ποιότητας που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Οικογένειας Μπέκα στην Σίνδο Θεσσαλονίκης απο βουβαλινό γάλα, το οποίο συλλέγεται απο τους παραγωγούς της Κερκίνης.

Σύγχρονος µηχανολογικός εξοπλισµός, ιδιόκτητο δίκτυο µεταφοράς προϊόντων, έρευνα για διεύρυνση προϊοντικού χαρτοφυλάκιου, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 1.500 τετραγωνικών µέτρων, πολυάριθµο προσωπικό. Όλα αυτά αποτελούν επενδύσεις που εδραίωσαν τα γαλακτοκοµικά προϊόντα της Οικογένειας Μπέκα στην ελληνική αγορά, η αποτύπωση των οποίων γίνεται χρόνο µε το χρόνο πιο έντονη στους καταναλωτές. Την ίδια στιγµή, πρόκειται για επενδύσεις που εκ του αποτελέσµατος φαίνεται ότι «σήκωσαν» τα γαλακτοκοµικά προϊόντα από βουβαλινό γάλα.

Το 2005 ο Γιάννης Μπέκας, προερχόµενος από οικογένεια µε κτηνοτροφικό υπόβαθρο, είδε ένα κενό στην ελληνική αγορά και κατάφερε να συστήσει την πρώτη εταιρεία που έβαλε στο ράφι γαλακτοκοµικά προϊόντα από τους νεροβούβαλους, που βόσκουν ελεύθερα στις όχθες του ποταµού Στρυµόνα και της λίµνης Κερκίνης. Όπως εξηγεί ο ίδιος στην Agrenda, από το 2007, οπότε και δηµιούργησε το brand Οικογένεια Μπέκα, µέχρι σήµερα, έτρεχε το επιχειρηµατικό του πλάνο µε εντατικούς ρυθµούς, προσπαθώντας να βρίσκεται ένα βήµα µπροστά από την τάση της αγοράς. «Η δυναµική ανάπτυξης µιας αγοράς» εξηγεί, «ορίζεται από σένα σε πολλές περιπτώσεις. Όταν αποφασίζεις να αναπτύξεις ένα προϊόν, αν βγάλεις 10 πωλητές και 10 αυτοκίνητα την εποµένη, τότε θα ανέβουν και οι πωλήσεις. Το θέµα είναι να µπορείς να είσαι στην αγορά µε τις δικές σου δυνάµεις».

Σήµερα, η γκάµα των προϊόντων της εταιρείας περιλαµβάνει συνολικά 19 κωδικούς. Γάλα σκέτο και σοκολατούχο, κρέµα, κεσκιούλ, ρυζόγαλο, καζάν ντιπί, γιαούρτι, κεφίρ και αριάνι, βούτυρο, τυρί λευκό, ηµίσκληρο και γραβιέρα, mozzarella και µπουράτα καθώς και τέσσερις γεύσεις παγωτών και καϊµάκι.

Σημαντική η διακίνηση των προϊόντων με ιδία μέσα για επαφή με την αγορά

Η διαµόρφωση του δικού του δικτύου διανοµής των προϊόντων του, του έδωσε ένα σηµαντικό πλεονέκτηµα ως προς τη διαχείριση των δραστηριοτήτων του αλλά, φέρνοντάς τον ταυτόχρονα πιο κοντά στον παλµό της αγοράς, εξηγεί ο συνοµιλητής µας. «Πλέον το 80% της διακίνησης το κάνουµε µε δικά µας µέσα. Είναι σηµαντικό να έχεις δικούς σου πωλητές στις αγορές, που δραστηριοποιείσαι, ώστε να έχεις επαφή µε τα πράγµατα» αναφέρει συµπληρώνοντας πως απασχολεί επί µονίµου βάσεως οδηγούς µε δικά του φορτηγά ψυγεία στα µεγάλα αστικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Στα επόµενα πλάνα της επιχείρησης, η οποία παρεµπιπτόντως έχει και ζωηρή εξαγωγική δραστηριότητα στις ευρωπαϊκές αγορές, µε παρουσία και σε τρίτες χώρες, είναι η περαιτέρω καθετοποίησή της. Συγκεκριµένα, στα σκαριά υπάρχει πλάνο επέκτασης των δραστηριοτήτων στην πρωτογενή παραγωγή, µε την αγορά και ανάπτυξης µονάδας βουβαλιών, µε τον κ. Μπέκα προς το παρόν να αναµένει τις εξελίξεις στο µέτωπο της πανδηµίας, προτού προβεί στην υλοποίησή της επένδυσης.

Να σηµειωθεί άλλωστε ότι στο παρελθόν ο ίδιος διατηρούσε φάρµα µε αγελάδες, συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, µε εµπειρίες δεκαετιών στον κλάδο. Μάλιστα φοίτησε και στην Αµερικανική Γεωργική Σχολή µε υποτροφία και εξειδικεύτηκε στον τοµέα της ζωικής παραγωγής. Παράλληλα προετοιµάζεται και η επόµενη γενιά, που θα αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης. Ο γιος του ∆ηµήτρης και η κόρη του Αθηνά, έχουν αποφοιτήσει από την Αµερικανική Γεωργική Σχολή και θέλουν να συνεχίσουν την παράδοση της οικογένειας και να διευρύνουν το επιχειρηµατικό της φάσµα, προγραµµατίζοντας να εξειδικευτούν στον τοµέα των τροφίµων και τη διοίκηση επιχειρήσεων.

Για τη δυναµική των ελληνικών γαλακτοκοµικών προϊόντων, ο κ. Μπέκας θεωρεί πως όλες οι αγορές αναγνωρίζουν το υψηλό  επίπεδο των Ελλήνων παραγωγών, αλλά κρίνει ότι «δεν προβάλλονται αρκετά».

H πρόσφατη εξέλιξη αφορά στην πρώτη παρουσία της εταιρίας στην Μέση Ανατολή, ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι εξάγει προϊόντα ήδη σε Γερμανία, Βέλγιο και Ηνωμένο Βασίλειο. “Κάνουμε βήματα σταθερά και στοχευμένα στον τομέα των εξαγωγών. Η επέκτασή μας στην αγορά του Μπαχρέιν, σε συνεργασία με την τοπική Agora Foods, ήταν ένας στόχος που υλοποιήθηκε και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για αυτό! Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής γνωρίζουν, πλέον, την ελληνική Mozzarella και την ελληνική burrata. Σιγά σιγά θα γνωρίσουν όλα τα προϊόντα μας που φέρουν την ελληνική σφραγίδα ποιότητας” αναφέρει σε δηλώσεις του ο ιδρυτής της εταιρίας Γιάννης Μπέκας.

Αξίζει να σημειωθεί οτι η «Οικογένεια Μπέκα» παράγει μια σειρά απο κωδικούς βασισμένους στο βουβαλινό γάλα, όπως: Βούτυρο, Γιαούρτι ελαφρύ και βουβαλινό, Ημίσκληρο τυρί, Λευκό τυρί, Γραβιέρα, Αριάνι απο βουβαλινό γάλα, Κεφίρ, καθώς και παραδοσιακά επιδόρπια όπως Πολίτικο Κεσκιούλ, Καζάν Ντι Πι, Ρυζόγαλο, Κρέμα Βανίλια και Σοκολάτα, καθώς και παγωτά βασισμένα στο βουβαλινό γάλα.