Τυροκόμος

Η Κίνα πειράζει τις συνταγές σε κλασικά ευρωπαϊκά τυριά για να τα φέρει πιο κοντά στις γεύσεις των Κινέζων

Η εταιρία Bel είναι ίσως περισσότερο γνωστή για τα εμβληματικά BabyBel τυράκια της με το κόκκινο περιτύλιγμα που κατανέμονται παγκοσμίως – αλλά στην Κίνα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στις φρουτώδεις εκδόσεις των κύβων τυριού Laughing Cow.

Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Bel China Gorge Bai, οι κινέζοι καταναλωτές εμφανίζουν αυτήν τη στιγμή σαφή προτίμηση για προϊόντα με πιο γλυκιά γεύση.

«Οι περισσότεροι καταναλωτές σε μεγάλες χώρες που καταναλώνουν πολύ τυρί προτιμούν αλμυρές γεύσεις για τα τυριά και τα συναφή προϊόντα τους – αλλά εδώ στην Κίνα, η προτίμηση είναι να ενσωματώνονται φρουτώδεις και γλυκές γεύσεις στα τυριά τους», δήλωσε στο FoodNavigator-Asia​ μετά τη συμμετοχή του στο πρόσφατο Φόρουμ Καινοτομίας Τροφίμων και Ποτών (FBIF) στη Σενζέν της Κίνας.

«Πριν κάνουμε αυτήν την ανακάλυψη, είχαμε πουλήσει τους κύβους τυριού Laughing Cow εδώ στην Κίνα για πολλά χρόνια χωρίς μεγάλη επιτυχία- αμέσως μόλις σκεφτήκαμε έξω από το κουτί και ενσωματώσαμε φρουτώδεις χυμούς για την ανάπτυξη της σειράς με φρουτώδη χαρακτηριστικά, τα προϊόντα άρχισαν να πηγαίνουν εξαιρετικά καλά.»

«Έτσι, το μάθημα που έχουμε αποκομίσει εδώ είναι ότι δεν υπάρχει νόημα στη τυφλή αντιγραφή αυτού που έχει πάει καλά ή που έχει πουληθεί καλά σε άλλες αγορές, καθώς υπάρχουν πολλά τοπικά και πολιτιστικά γούστα που πρέπει να ληφθούν υπόψη.»

Οι κύβοι τυριών της Bel κατασκευάζονται με ακριβής τεχνολογία, πυρήνας για την ανάπτυξη της εταιρείας, επιτρέποντάς της να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της όσον αφορά τη γεύση και τη υφή. Παρόλα αυτά, ο Bai πιστεύει ότι είναι αναγκαίο να πείθουμε τους καταναλωτές να αποδεχτούν περισσότερο και γλυκά και αλμυρά προϊόντα τυριού.

«Η καινοτομία του τυριού δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στην καινοτομία για τις τοπικές γεύσεις, αλλά πρέπει να γίνεται παράλληλα με την εισαγωγή δυτικών αντιλήψεων καθώς και αυτές είναι οι πιο συμβατικές γεύσεις», δήλωσε.

“Είναι δυνατόν να γίνουν και τα δύο ταυτόχρονα, και δεν περιμένουμε όλοι να αποδεχθούν κάθε ιδέα, αλλά η μετατροπή της τοπικής γευστικής προτίμησης για να αποδεχτεί περισσότερες έννοιες είναι καθοριστική για την κατάκτηση περισσότερων περιστάσεων κατανάλωσης και, ως εκ τούτου, για τη διεύρυνση του μεγέθους της αγοράς.”

«Πράγματι, η επέκταση της αγοράς είναι αυτό προς το οποίο όλοι εμείς στον τομέα των τυριών πρέπει να στρέφουμε την προσοχή μας, και όχι να επικεντρωνόμαστε τόσο πολύ στον ανταγωνισμό. Γενικά θα χρειαστεί χρόνος για τα αλμυρά τυριά να γίνουν mainstream εδώ, αλλά μπορεί να γίνει.”

Το επιχείρημα της διατροφής

Ο άλλος τρόπος για σημαντική επέκταση της αγοράς θα είναι να χρησιμοποιήσουμε το χαρτί της διατροφής, δήλωσε ο Bai, ιδίως με την κυβέρνηση να υποστηρίζει απερίφραστα την αύξηση της δημόσιας κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων.

«Το καλό είναι ότι το τυρί γενικά θεωρείται μια υγιεινή, υψηλής ποιότητας κατηγορία προϊόντων εδώ στην Κίνα, το οποίο συμβαδίζει με τις τοπικές απαιτήσεις των καταναλωτών για τέτοια προϊόντα,» δήλωσε.

«Εάν το σκεφτείτε, το τυρί είναι ουσιαστικά μια συγκέντρωση της ουσίας του γάλακτος, οπότε όσο αυξάνεται η κατανάλωση γάλακτος για τα θρεπτικά οφέλη, το ίδιο θα συμβεί και με την κατανάλωση τυριού. Καθώς οι καταναλωτές αναβαθμίζουν τις προτιμήσεις τους, η φρεσκάδα αναμένεται να γίνεται όλο και πιο σημαντική και το UHT (Ultra-High Temperature) γάλα ενδέχεται να αντιμετωπίσει προβλήματα καθώς η επεξεργασία αντιμετωπίζεται αρνητικά όσον αφορά τα θρεπτικά συστατικά – αλλά το τυρί μπορεί να ανακουφίσει αυτήν την ανησυχία καθώς προσφέρει όλη την αξία του γάλακτος χωρίς αυτό το ανησυχητικό βήμα.»

«Επιπλέον, γνωρίζουμε επίσης ότι ολόκληρη η διαδικασία παραγωγής τυριού οδηγεί σε μεγάλη κατανάλωση λακτόζης κατά τη διάρκεια της πορείας, έτσι ώστε να υπάρχουν πολύ λιγότερες ανησυχίες για αλλεργίες, αλλά υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και ασβέστιο.»

Παράλληλα, τόνισε τη σημασία του τυριού ως μία από τις πιο οικονομικές επιλογές για σνακ στην αγορά όσον αφορά τα παιδιά και τους ηλικιωμένους καταναλωτές, λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών που μπορεί να παρέχει.

«Είναι ένα θέμα μεγέθους έναντι τιμής – υπάρχουν πολλά προϊόντα τυριού για παιδιά, αλλά σπάνια για ηλικιωμένους, και αυτό συμβαίνει επειδή πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να μην είναι σε θέση να ξοδέψουν τα χρήματα που δαπανούν για τα παιδιά τους στους ηλικιωμένους τους, αλλά αν η κατηγορία ήταν συνολικά πιο προσιτή, τότε θα υπήρχε περιθώριο γι’ αυτό,» δήλωσε.

«Έτσι, η οικονομική προσιτότητα είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος των στόχων μας για να φθάσουμε σε περισσότερους καταναλωτές – και γι’ αυτό, χρειάζεται πολύ περισσότερη έρευνα και καινοτομία για την ανάπτυξη κατάλληλων μορφών προκειμένου να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα.»

Πηγή: foodnavigator-asia.com