Τυροκόμος

Νέο τυρί τύπου φέτας με θερινό γάλα από κοπάδια που βόσκουν στη Δυτική Μακεδονία

ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ΛΙΑΜΗ

Οι ποσότητες προϊόντος που έχουν παραχθεί όπως είναι φυσικό είναι περιορισµένες, ενώ το εµπορικό του λανσάρισµα σχεδιάζεται να γίνει µέσα στον Απρίλιο και αναµένεται ότι θα έχει θετική ανταπόκριση από την αγορά, καθώς η κατανάλωση εν γένει τυριών µικρής κυκλοφορίας και υψηλής προστιθέµενης αξίας εµφανίζουν άνοδο πωλήσεων.

Για την παραγωγή του νέου τυριού της, η «Κουρέλλας», αξιοποίησε το ερευνητικό έργο «TrueCheese», που υλοποιήθηκε από κοινού µε το Ινστιτούτο Κτηνιατρικών Ερευνών του ΕΛΓΟ ∆ήµητρα Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, αναπτύχθηκε µια ολοκληρωµένη διαδικασία παραδοσιακής τυροκόµησης, η οποία, όπως επισηµαίνεται, σε συνδυασµό µε τη σύγχρονη τεχνογνωσία, έφερε ένα αποτέλεσµα το οποίο αναδεικνύει αφενός τα ιδιαίτερα ποιοτικά και οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του γάλακτος και αφετέρου προσδίδει υπεραξία στο τελικό προϊόν. Και αυτό διότι ενσωµατώνει στο σύνολό τους σηµαντικά στοιχεία περιβαλλοντικής προστασίας, πολιτισµού και ποιότητας, που διαθέτει το σύστηµα της µετακινούµενης αιγοπροβατοτροφίας.

«Στόχος του έργου ήταν η σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής µε τη µεταποίηση για την παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων µε υψηλή προστιθέµενη αξία κι αυτό το πετύχαµε», τονίζει ο Γιώργος Σαµούρης ∆ιευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτο Κτηνιατρικών Ερευνών του ΕΛΓΟ–∆ήµητρα στη Θεσσαλονίκη και συµπληρώνει ότι «έχουµε επιστηµονικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το προφίλ του γάλακτος που παράγεται σε τέτοιες εκτροφές είναι καλύτερο σε ό,τι αφορά στα ωφέλιµα λιπαρά οξέα και σε διάφορες άλλες ουσίες, οι οποίες παίζουν σηµαντικό ρόλο στη βιολογία του ανθρώπου».

Το προϊόν δεν περιορίζεται σε πιστοποιήσεις ΠΟΠ/ΠΓΕ, συγκεντρώνει και ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά

Το «TrueCheese» βασίζεται σε µία µεθοδολογική προσέγγιση που περιλαµβάνει έρευνα και παρεµβάσεις σε όλα τα στάδια της παραγωγής και εµπορίας του τελικού προϊόντος. «∆ηµιουργήθηκε µια ολοκληρωµένη στρατηγική για την παραγωγή, την πιστοποίηση, την εµπορία και
την προώθηση του προϊόντος, µε βασικούς άξονες τη βελτιστοποίηση
των συνθηκών παραγωγής µιας υγειονοµικά ελεγχόµενης πρώτης ύλης, την ανάπτυξη ενός καινοτόµου συστήµατος παραδοσιακής τυροκόµησης, την εκτίµηση της ποιότητας του τυριού και την ανάπτυξη ταυτότητας στο προϊόν», σηµειώνεται. Το προϊόν, εξηγεί η κ. Μπαρλαγιάννη, συγκεντρώνει ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ορεινή προέλευση, σύνδεση µε
την τοπική βιοποικιλότητα και την πολιτιστική κληρονοµιά, πιστοποιηµένη παραγωγική διαδικασία και παραδοσιακό τρόπο τυροκόµησης.