Τελευταία πράξη σε αυτήν την ιδιαίτερη και αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα «πολιορκία» έγινε προ ολίγων ημερών στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ. Εκεί, η Ένωση Γαλακτοβιομηχανιών (UDIM) στο πλαίσιο ενός ετήσιου συνεδρίου για τις προοπτικές της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων, αποφάσισε να εστιάσει όλες τις δυνάμεις της στην οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης (ήτοι σταθερών πωλήσεων) με τη γενιά Ζ, αλλά και τους μιλένιαλ γονείς στα γαλακτοκομικά τρόφιμα, τους γαλακτοπαραγωγούς και την γαλακτοκομική κοινότητα της χώρας.
Τα πλάνα του UDIM είναι να «τους γνωρίσουν εκεί όπου βρίσκονται, με έκκληση στις αξίες τους, συμμετέχοντας σε ένα διάλογο που βασίζεται στη διατροφή και χτίζοντας τις «υγιεινές» κοινότητες τους».
Όπως διαπιστώθηκε, υπάρχει μια καταπληκτική ευκαιρία να εξερευνήσουν, να ακούσουν και να διασταυρωθούν με ολόκληρη την γαλακτοκομική κοινότητα, έτσι μπορούν να βρεθούν τρόποι να δουλέψουν όλοι μαζί και να υπάρξει μια εξαιρετική συνεργασία.
Ακόμη, αναφέρεται πως ο μελλοντικός προγραμματισμός και οι προωθήσεις θα πρέπει να αφορούν τα ακόλουθα θέματα:
Πληθυσμός: η επιβράδυνση του πληθυσμού των ΗΠΑ σημαίνει επέκταση των προοπτικών των γαλακτοκομικών και αλλού. Οι εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων παραμένουν βασικός μοχλός για τη μελλοντική ανάπτυξη.
Ανάπτυξη προϊόντων χωρίς λακτόζη: τα δημογραφικά στοιχεία του μεταβαλλόμενου πληθυσμού των ΗΠΑ σημαίνει ότι τα γαλακτοκομικά πρέπει να παρέχουν την επιλογή χρώματος και διαφορετικών εθνικοτήτων στους πελάτες. Αναζητήστε ανάπτυξη στην ανάπτυξη προϊόντων χωρίς λακτόζη.
Εικονικές αγορές: το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες. Μέχρι το 2025, 1 στα 3 ταξίδια σε παντοπωλεία θα συμβαίνουν εικονικά. Η Udim αναζητά τρόπους να βοηθήσει του γαλακτοπαραγωγούς του Μίσιγκαν να συμμετέχουν σε αυτήν την ευκαιρία οικοδόμησης εμπιστοσύνης και πωλήσεων.
Κυτταρικά προϊόντα: το γαλακτοκομικό γάλα ξεπερνά σημαντικά τις πωλήσεις φυτικών ποτών. Προσοχή όμως στην ανάπτυξη κυτταρικών γαλακτοκομικών προϊόντων. Σήμερα υπάρχουν ήδη 40 μάρκες σε κάθε κατηγορία γαλακτοκομικών: υγρά, τυριά, οροί γάλακτος, κρέμα γάλακτος και πολλά άλλα. Οι προβλέψεις για αυτή τη κατηγορία κυμαίνονται μεταξύ 250 και 550 δις. δολαρίων έως το 2050.
Περιβάλλον: η καινοτομία των γαλακτοκομικών προϊόντων εκμεταλλεύεται τεράστιο πλεονέκτημα από το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το περιβάλλον, αναπτύσσοντας προϊόντα όπως το Super Frau, από συστατικά γάλακτος όπως πρωτεΐνες ορού γάλακτος που διαφορετικά θα μπορούσαν να χαθούν.
Στοίβες οφελών: τα γαλακτοκομικά επίσης συγκεντρώνουν σοβαρό ενδιαφέρον από λειτουργική άποψη τροφίμων. Οι καταναλωτές θέλουν τρόφιμα και ποτά με στοίβες από οφέλη. Για παράδειγμα ένα ποτό που τα κάνει όλα, δηλαδή, ενισχύει το ανοσοποιητικό, παρέχει περισσότερη πρωτεΐνη, βοηθά στις αποδόσεις και άλλα.
Και τέλος, οι influencers: οι influencers και οι στρατηγικοί εταίροι προσφέρουν όλο και πιο σημαντικούς τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών με την ιστορία γαλακτοκομικών προϊόντων σχετικά με τη βιωσιμότητα, την υγεία και την ευεξία, τη βασική διατροφή και άλλα.
Η Υπέρβαση
Για να προσεγγίσουμε αυτές τις σημαντικές ομάδες καταναλωτών είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε το πλαίσιο αναφοράς τους και να συνειδητοποιήσουμε ότι διαφέρουν από κάθε άλλη προηγούμενη γενιά.
Οι γενιές αυτές είναι ψηφιακά ιθαγενείς, γνωρίζουν καλά τον ψηφιακό κόσμο και αναμένουν συνεχώς αναβαθμίσεις σε τεχνολογικά μέσα, είναι πάντα συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και συνεπώς ενημερωμένοι.
Τι μας περιμένει;
Τι σημαίνει αυτό για την προώθηση των γαλακτοκομικών προϊόντων;
Πλέον δεν είναι μόνο ένα βασικό μήνυμα για τους καταναλωτές, σχετίζεται περισσότερο με το πλαίσιο, πώς ένα προϊόν χαρακτηρίζεται μοντέρνο, αναβαθμισμένο και ταιριαστό με τον τρόπο ζωής του ανάμεσά μας αυτή τη στιγμή.
Ο έλεγχος γαλακτοκομικών προϊόντων αξιοποιεί την επιστήμη για να προσφέρει νέα εργαλεία και έρευνα για την αντιμετώπιση αυτών των αλλαγών. Ακόμη, προσφέρει περιζήτητα οφέλη στους καταναλωτές και στην γαλακτοκομική κοινότητα.
Εστιάζοντας στην επιτάχυνση της καινοτομίας σχετικά με τα βιοενεργά στο γάλα και τα οφέλη τους για την υγεία, αυτό θα βοηθήσει στη δημιουργία νέων αγορών για τα συστατικά που χρησιμοποιούν ήδη οι γαλακτοπαραγωγοί και θα επαληθευτούν νέοι ισχυρισμοί και οφέλη για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των καταναλωτών.