Τυροκόμος

Τσένταρ και μοτσαρέλα οδηγούν την παγκόσμια αγορά του τυριού

Mάλιστα, σύµφωνα µε έρευνα αγοράς της Fortune Business Insights, το 2024, η αγορά τυριού αποτιµήθηκε στα 191,94 δισ. δολάρια ΗΠΑ µε την Ευρώπη να µε µερίδιο αγοράς 49,13%.

Η τυροκοµική βιοµηχανία στις ΗΠΑ προβλέπεται να αναπτυχθεί, φτάνοντας σε εκτιµώµενη αξία τα 62,66 δισ. δολάρια το 2032, λόγω της µεγάλης χρήσης τυριού ως συστατικού στα πιο δηµοφιλή είδη γρήγορου φαγητού, όπως πίτσα. Η κατανάλωση τυριού µεταξύ των καταναλωτών αυξάνεται λόγω της ευελιξίας και της διαθεσιµότητας ποικιλιών. Επίσης η ζήτηση για φυσικά τυριά, όπως το τσένταρ, η παρµεζάνα και άλλα, έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της αυξηµένης διάρκειας ζωής του προϊόντος και ενός ελκυστικού προφίλ γεύσης. Επιπλέον, η αύξηση των ιδιωτικών ετικετών στις αναπτυσσόµενες χώρες και η ζήτηση για δυτική κουζίνα έχουν ενισχύσει την αγορά.

Να σηµειωθεί ότι η πανδηµία είχε σηµαντικό αντίκτυπο στη συνολική αλυσίδα εφοδιασµού, από την πρώτη ύλη έως τις διανοµές του τελικού προϊόντος τυριού. Η πανδηµία επηρέασε τους κατασκευαστές µε ποικίλους τρόπους στις χώρες εξαγωγής, εισαγωγής και αυτάρκειας. Στις περισσότερες χώρες εξαγωγής, όπως η Νέα Ζηλανδία, η Γερµανία, οι ΗΠΑ και άλλες, το σοκ οδήγησε σε υπερπροσφορά γάλακτος και, κατά συνέπεια, σε πτώση των τιµών των παραγωγών, η οποία ήταν ανά περίπτωση. Στις χώρες εισαγωγής, η επίδραση σχετιζόταν κυρίως µε το κανάλι αγοράς στο οποίο συµµετείχαν οι παραγωγοί. Η Γαλλία, µια χώρα πλούσια σε γαλακτοπαραγωγούς γνωστούς για την παραγωγή τυριού υψηλής ποιότητας, αντιµετώπισε προβλήµατα µε τις πωλήσεις προϊόντων κατά τη διάρκεια της πανδηµίας.

Γαλλικές ζώνες με παράδοση