Ένας από τους βασικούς παράγοντες της ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς είναι η περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η αύξηση του πληθυσμού, η αυξημένη αστικοποίηση, η βελτίωση των υποδομών logistics και τα κυβερνητικά μέτρα για την ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας ενισχύουν την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων στις χώρες της περιοχής — από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες έως τις χώρες με υψηλή αγοραστική δύναμη.
Έμφαση στην υγεία και στα λειτουργικά προϊόντα
Η ζήτηση για προβιοτικά γαλακτοκομικά προϊόντα αυξάνεται, συμπεριλαμβανομένων των ζυμωμένων ποτών και των γιαουρτιών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και την πέψη. Ταυτόχρονα, παρατηρείται μια αυξανόμενη τάση προς τη μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη και θερμίδες.
Επέκταση της γκάμας γαλακτοκομικών προϊόντων Halal
Το υψηλό ποσοστό του μουσουλμανικού πληθυσμού δημιουργεί μια σταθερή ζήτηση για πιστοποιημένα προϊόντα Halal: γάλα, τυριά, γιαούρτια, παγωτά και υπερπαστεριωμένα προϊόντα.
Αυξανόμενη δημοτικότητα του υπερπαστεριωμένου γάλακτος
Τα προϊόντα UHT έχουν μεγάλη ζήτηση λόγω της μεγάλης διάρκειας ζωής τους και της αντοχής τους σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι νέοι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο το αρωματισμένο γάλα — κυρίως σοκολάτα και φράουλα — θεωρώντας το ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση σε σχέση με τα γλυκά ποτά.
Επίσης, σύμφωνα με αναφορές, κατά τους πρώτους 10 μήνες του 2025, η Ρωσία εξήγαγε πάνω από 2.000 τόνους γαλακτοκομικών προϊόντων στην περιοχή, αξίας περίπου 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα βασικά προϊόντα περιλαμβάνουν γάλα σε σκόνη, παγωτό, ορό γάλακτος, γιαούρτια, τυριά, γάλα και κρέμα γάλακτος.
Πληροφορίες από dairynews.today