Connect with us

Αναζήτηση

BRANDING

Σύμβολο της κρητικής διατροφής το εκλεκτό Ξύγαλο ΠΟΠ του Τυροκομείου Κουβαράκη

Μια ιστορία επιτυχίας ξεκινά κάπου στο 1979 όταν για πρώτη φορά ο Ιωάννης Κουβαράκης παρήγαγε το παραδοσιακό Ξύγαλο της Κρήτης και το έκανε γνωστό μέσω της μικρής επιχείρησης γαλακτοκομικών και τυροκομικών που λειτουργούσε στη Σητεία.

Το έτος 2007 η επιχείρηση Κουβαράκης Παντελής & Σία ΟΕ (Παντελής, Κωνσταντίνος και Γεώργιος Κουβαράκης) έκανε πρόταση για να γίνει το προϊόν ΠΟΠ και πραγματοποιήθηκε η σχετική μελέτη. Τρία χρόνια μετά, το 2010, έγινε δεκτή η πρόταση και το Ξύγαλο εγγράφηκε στα μητρώα ΠΟΠ (Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως εκ τούτου η επίσημη πλέον ονομασία είναι Ξύγαλο ή Ξίγαλο Σητείας ΠΟΠ.

Πρωτεΐνες και λιπαρά σε απόλυτη αρμονία

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο τυρί. Αλοιφώδες, κάπως κοκκώδες, με απόχρωση του λευκού χρώματος στην όψη και ελαφριά αλμυρή και  υπόξινη γεύση. Παράγεται από πρόβειο ή γίδινο γάλα ή και μείξη αυτών με τις πρωτεΐνες και τα λιπαρά του να βρίσκονται σε απόλυτη  αρμονία.

Το Ξύγαλο ΠΟΠ είναι ένα τυρί ωρίμανσης. Αφήνεται σε φυσική ζύμωση για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί ενώ συνέπεια αυτής της διαδικασίας είναι ένα προϊόν χαμηλό σε λακτόζη και εύπεπτο. Καταναλώνεται μόνο του ή γίνεται ιδανικό συνοδευτικό πολλών άλλων τροφίμων (ψωμί, παξιμάδι, πατάτες, διάφορα κρέατα, ντολμαδάκια, σαλάτες κ.ά.). Ένα από τα πιο καταξιωμένα ΠΟ0Π προϊόντα της Κρητικής Ελληνικής διατροφής.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο Όμιλος Γρίβα, με πολυετή πορεία και ισχυρή παρουσία στον χώρο της αρτοποιίας, της εστίασης και των τροφίμων, ανακοίνωσε τη στρατηγική του συνεργασία με...

BRANDING

Σε ανασχεδιασμό της συσκευασίας της φέτας Π.Ο.Π. προχωράει η Δωδώνη, υιοθετώντας μια σύγχρονη αισθητική με καθαρές γραμμές και μοντέρνο σχεδιασμό. Η νέα συσκευασία της...

REPORTS

Αυξημένος κατά 20,6% παρουσιάστηκε στο α’ εξάμηνο 2025 ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας FrieslandCampina που ανήλθε στα 363 εκατ. ευρώ, χάρη στις καλές επιδόσεις...

REPORTS

Με θετικό πρόσημο και αυξημένο κύκλο εργασιών έναντι του προηγούμενου έτους έκλεισε το 2024 για την ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...