Στο πλαίσιο των επενδύσεων που πραγματοποίησε η εταιρεία, ήταν και οι κινήσεις για την παραγωγή παραδοσιακού γιαουρτιού στο εργοστάσιο της Θήβας με την προσθήκη νέας εργοστασιακής γραμμής, δεδομένου ότι μέχρι πρότινος το συγκεκριμένο προϊόν παραγόταν από τρίτους για λογαριασμό της. Πρόκειται μάλιστα για το ίδιο εργοστάσιο, στο οποίο κάνει την παραγωγή της φέτας «Παρνασσός».
Την ίδια στιγμή, σημάδια σταθεροποίησης εμφανίζει η τιμή στο αιγοπρόβειο γάλα περίπου στα 1,60 ευρώ το κιλό μεσοσταθμικά, όπως είπε επικαλούμενος και στοιχεία του ΕΛΓΟ Δήμητρα, ο Μιχάλης Παναγιωτάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Δωδώνη. «Η τιμή του γάλακτος αυξανόταν κατά 30% κάθε χρόνο κατά την τελευταία τριετία. Η εκτίμησή μου για σταθερότητα στην τιμή του αιγοπρόβειου γάλακτος το επόμενο διάστημα, οφείλεται σε σημαντικό ποσοστό στο γεγονός ότι έχει περιοριστεί η κατανάλωση φέτας της χώρας μας αλλά και στις εξαγωγές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα γαλακτοβιομηχανίες να στοκάρουν φέτα στα ψυγεία τους, η οποία δεν πωλείται και εκ των πραγμάτων περιορίζουν τις ποσότητες γάλακτος που αγοράζουν. Επί της ουσίας ο περιορισμός στην κατανάλωση φέτας, φέρνει μείωση στην προμήθεια γάλακτος από τους παραγωγούς και κατ’ επέκταση οδηγεί σε εξορθολογισμό της τιμής του».
Σημειώνεται ότι η Δωδώνη για να κερδίσει μέρος της κατανάλωσης που μετατοπίστηκε από τη φέτα στο λευκό τυρί λόγω του γενικότερου κλίματος ακρίβειας, εντός του 2023 προχώρησε στην παραγωγή λευκού τυριού από αγελαδινό γάλα με την ονομασία «Βουνίσιο». Αναφορικά με τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου στη Θεσσαλία, ο κύριος Παναγιωτάκης ανέφερε ότι οι απώλειες περίπου 40.000 ζώων στην περιοχή από την κακοκαιρία Daniel, δεν είναι ικανή να επηρεάσει καθοριστικά την αγορά. Όπως εξήγησε οι απώλειες αυτές ισοδυναμούν σε παραγωγή 8.000 τόνων γάλακτος εκ του συνόλου των 660.000 τόνων αιγοπρόβειου γάλακτος που παράγονται στη χώρα.
Νέα εικόνα και επαναλανσάρισμα στο στραγγιστό
Η Δωδώνη προχώρησε πρόσφατα στο επαναλανσάρισμα του στραγγιστού γιαουρτιού με νέα συνταγή και συσκευασία. Aπό το 2014 και ύστερα όταν άλλαξε χέρια η εταιρεία και εξαγοράστηκε από την SI Foods, ξεκίνησε η προώθηση του στραγγιστού γιαουρτιού με στόχο την πανελλαδική του διανομή, ενώ την ίδια περίοδο άλλαξε και ετικέτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο των πωλήσεων για το στραγγιστό, φτάνοντας στη δεύτερη θέση της κατηγορίας από πλευράς τζίρου τα επόμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή το στραγγιστό έχει το 65% των πωλήσεων γιαουρτιού στην Ελλάδα ως κατηγορία προϊόντος, ενώ η Δωδώνη διατηρεί μερίδιο σε αξία περίπου 8%, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.
Το 2018 άλλαξε η νομοθεσία περί στράγγισης στον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, γεγονός που απέκλειε ορισμένες γαλακτοβιομηνίες από τον τομέα του στραγγιστού γιαουρτιού, θέτοντας όπως ο ίδιος είπε εκτός αγοράς και τη Δωδώνη. «Αποφασίσαμε να διατηρήσουμε το προϊόν ως είχε και να αλλάξουμε την ονομασία από ‘στραγγιστό Δωδώνη’ σε ‘κλασικό Δωδώνη’. Παράλληλα όμως με αυτό το γεγονός κυκλοφορήσαμε μία νέα οικογένεια προϊόντων στο στραγγιστό με την ονομασία ‘Ηπειρώτικο’». Η Δωδώνη είχε αποφασίσει να επενδύει στην τεχνολογία στράγγισης γιαουρτιού όπως αυτή αναφερόταν στην νέα νομοθεσία του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών. Έτσι, το 2019 όπως σημείωσε ο ίδιος το στραγγιστό επανήλθε με την αλλαγή ετικέτας και την επαναφορά της ονομασίας ‘στραγγιστό’. Πρόσφατα η γαλακτοβιομηχανία επαναλάνσαρε το στραγγιστό, παρουσιάζοντας αυτή την περίοδο τη νέα ετικέτα και τη νέα του συνταγή στην ελληνική αγορά.