Τα μικτά κέρδη του ομίλου, ανήλθαν στο ποσό των 149,246 εκατ. ευρώ για το 2023 έναντι των 102,331 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης εμφανίζοντας αύξηση, ποσοστού 45,85%.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου, ανήλθαν στο ποσό των 94,120 εκατ. ευρώ έναντι του ποσού των 65,043 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 44,70%. Ο εξαγωγικός προσανατολισμός του ομίλου και η σημαντική εξαγορά της θυγατρικής United Milk Company στηΒουλγαρία έχουν οδηγήσει στη συνεχόμενη αύξηση των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα το 60% τόσο του κύκλου εργασιών όσο και του συνολικού EBITDA να προέρχεται πλέον από τις αγορές του εξωτερικού, με συνεχώς διευρυμένη συμμετοχή έναντι των πωλήσεων στην Ελλάδα.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) του ομίλου, ανήλθαν στο ποσό των 52, 475 εκατ. ευρώ. έναντι των 40, 803 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, εμφανίζοντας αύξηση κατά ποσοστό 28,61%.
Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου ανήλθαν στο ποσό των 31, 730 εκατ. έναντι ποσού των 33,092 εκατ. ευρώ προηγούμενης χρήσης, εμφανίζοντας μείωση κατά ποσοστό 4,12%.
Τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν στο ποσό των 27,286 εκατ. έναντι του ποσού 26,394 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, αυξημένα κατά 3,38 %.
Τα λοιπά συνολικά έσοδα μετά από φόρους ανέρχονται στο ποσό των 2,723 εκατ. έναντι λοιπών συνολικών εσόδων μετά από φόρους 4,589 εκατ. για το 2022. Η μείωση οφείλεται στο γεγονός ότι τα λοιπά συνολικά κέρδη της χρήσης από την επανεκτίμηση των ιδιοχρησιμοποιούμενων παγίων από ανεξάρτητο επαγγελματία εκτιμητή είναι συγκριτικά μειωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Ακόμα, παρουσιάστηκε αύξηση της επίδρασης από τις συναλλαγματικές διαφορές.
Οι στόχοι του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία ΑΕ για το μέλλον
Ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία ΑΕ, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του, θα επιδιώξει την επίτευξη των στόχων που έχει θεσπίσει η διοίκηση του για τη χρήση 2024, λαμβάνοντας υπόψη το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που επικρατεί στον κλάδο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της έκρυθμης γεωπολιτικής κατάστασής (πόλεμοι σε Ουκρανία και Παλαιστίνη). Μέσα σε αυτό το κλίμα, η διοίκηση του ομίλου έχει θεσπίσει τους παρακάτω στόχους:
– Συνεχής και αδιάκοπη βελτίωση των προϊόντων μέσα από συστηματική εργασία και έρευνα ώστε να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή που απαιτεί υψηλά ποιοτικά standards, προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και συγκρατημένες τιμές.
-Διατήρηση/αύξηση μεριδίου αγοράς και αύξηση κύκλου εργασιών με επίκεντρο τα στρατηγικής σημασίας προϊόντα.
-Εξαγωγικός προσανατολισμός ο οποίος θα ισχυροποιήσει τα brands του Ομίλου και θα επιτρέψει να αντισταθμιστούν οι αυξημένοι, λόγω οικονομικών συνθηκών, επιχειρηματικοί κίνδυνοι.
-Μεγιστοποίηση της επένδυσης σε Ρουμανία και Βουλγαρία με περαιτέρω επέκταση στην τοπική και την ευρύτερη βαλκανική αγορά.
-Ανάπτυξη των δραστηριοτήτων σε όλες τις αγορές στις οποίες υπάρχει παρουσία του Ομίλου μέσω των θυγατρικών εταιρειών.
-Μείωση κόστους κυρίως με αναδιοργάνωση των παραγωγικών διαδικασιών, των λειτουργικών τομέων και των δικτύων διανομής. Η αναδιοργάνωση είναι μια συνεχής διαδικασία συντονισμού των στρατηγικών στόχων και προσαρμογής της Εταιρείας στο συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον.
-Χρηματοδότηση επιχειρησιακού πλάνου 2024-2025.
-Κεφαλαιακή ενίσχυση της Εταιρείας και των θυγατρικών της με προγραμματισμένες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου.
Ο όμιλος εκτιμά ότι οι προαναφερόμενοι στόχοι είναι διαχειρίσιμοι και εφικτοί για την επόμενη χρήση παρά το γεγονός ότι υπάρχουν διαρκώς μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες κυρίως εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.