Connect with us

Αναζήτηση

BRANDING

Κυριαρχία της Δωδώνη Α.Ε. στην εγχώρια αγορά φέτας, αύξηση 11% στον κύκλο εργασιών της

Η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη Α.Ε. σημείωσε σημαντική άνοδο του κύκλου εργασιών της κατά 11%, μέσα στο 2023, αγγίζοντας τα 148,965 εκατομμύρια ευρώ, σε αντίθεση με τα περυσινά 134,559 εκατομμύρια ευρώ, διατηρώντας την κυριαρχία της στην εγχώρια αγορά φέτας με μερίδιο 13,3%, νούμερο αντίστοιχο του 2022, ενισχύοντας παράλληλα τις πωλήσεις επώνυμων προϊόντων φέτας και γιαουρτιού στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ολλανδία και την Ισπανία.

Τα μικτά αποτελέσματα της επιχείρησης για το 2023 ανήλθαν στα 22,591 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 20,633 εκατομμύρια του 2022, με το περιθώριο μικτού κέρδους της εταιρείας να διατηρείται σε παρόμοια επίπεδα με αυτά του 2022 (15,2%), ελέω των ιστορικά υψηλών τιμών όλων των τύπων γάλακτος (νωπού, πρόβειου, κατσικίσιου και αγελαδινού), της ενέργειας, των μεταφορών και των υλικών συσκευασίας, σε συνδυασμό με την συνειδητή επιλογή της διοίκησης της εταιρείας να μην επιβαρυνθεί ο καταναλωτής το σύνολο του αυξημένου κόστους που επηρέασαν αρνητικά το περιθώριο μικρού κέρδους, ενώ θετικά λειτούργησαν οι επενδύσεις που είχαν υλοποιηθεί και οδήγησαν σε περιορισμό του λειτουργικού κόστους σε συγκεκριμένες κατηγορίες εξόδων, όπως αναφέρει η οικονομική έκθεση της εταιρείας.

Το δημοσιευμένο EBITDA , ήτοι των εξαιρουμένων εξόδων αναδιοργάνωσης και των λοιπών μη επαναλαμβανόμενων δαπανών ήταν μικρότερο σε σχέση με αυτό του 2022, και ανήλθε στα 4,866 εκατομμύρια ευρώ για το 2023, αρκετά κάτω από τα 5,597 εκατομμύρια ευρώ του προηγούμενος έτος, με το EBITDA ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να διαμορφώνεται σε 3%.

Τα χρηματοοικονομικά έξοδα της εταιρείας παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση σε σχέση με το 2022 και έφτασαν τα 7,889 εκατομμύρια ευρώ, έναντι των αντίστοιχων 4,165 εκατομμυρίων, με τις καθαρές ζημιές μετά από τους φόρους να διαμορφώνονται τελικά στα 9,439 εκατομμύρια ευρώ, κατά 8 σχεδόν εκατομμύρια υψηλότερα από αυτές του 2022.

Αυξημένος ήταν και ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου, που ανήλθε στα τέλη του έτους στα 75,740 εκατομμύρια ευρώ (72,832 εκατομμύρια ευρώ το 2022), ελέω της ταχύτερης εξόφλησης παραγωγών μέσω μεγαλύτερων προκαταβολών γαλακτοκομικής περιόδου, της αυξημένης τιμής του πρόβειου, του κατσικίσιου και του αγελαδινού γάλακτος, και του κόστους μεταφοράς αγαθών και επενδύσεων στα δύο εργοστάσια της εταιρείας στην Ελλάδα.

Αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής

Η αυξημένη τιμή του γάλακτος ανάγκασε την Δωδώνη να τροποποιήσει την τιμολογιακή πολιτική της για το 2023, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει τον απαραίτητο όγκο για την προσεχή γαλακτοκομικό περίοδο, με την εταιρεία να αναφέρει πως συνεχίζει να προμηθεύεται γάλα από την εγχώρια αγορά και να στηρίζει τους Έλληνες γαλακτοπαραγωγούς εξασφαλίζοντας την υψηλή ποιότητα του προμηθευόμενου γάλακτος.

Στόχοι της εταιρείας για το μέλλον

Οι στόχοι της Δωδώνη Α.Ε., όπως αυτοί καθορίζονται από την οικονομική έκθεση της εταιρείας είναι οι εξής:

-η διασφάλιση της ποιότητας σύμφωνα με τα πιστοποιημένα συστήματα HACCP, ISO, BRC ΚΑΙ IFS, για την παραγωγή προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία, που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών,

– η διατήρηση της ηγετικής εμπορικής θέσης της εταιρείας, με ενίσχυση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά φέτας,

– η περαιτέρω ανάπτυξή στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού, με αύξηση των μεριδίων στην κατηγορία του στραγγιστού

– η επιτυχής εφαρμογή του στρατηγικού πλάνου για περαιτέρω ανάπτυξη των βασικών αγορών εξωτερικού (ΗΠΑ, Κάτω Χώρες, Αυστραλία, Καναδά και Ισπανία) με επώνυμα προϊόντα φέτας και γιαούρτης,

– η ανάπτυξη και εισαγωγή νέα καινοτόμων προϊόντων στο χώρο των vegan, όπως τύπου τυριού (λευκό-κίτρινο) και desserts, με προστιθέμενη αξία για τον καταναλωτή δεδομένων και των νέων καταναλωτικών συνηθειών, που διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο,

– η βελτίωση και επέκταση των παραγωγικών υποδομών, της ζώνης γάλακτος και της λειτουργίας διάθεσης των προϊόντων

του,

– η βελτιστοποίηση της χρηματοοικονομικής θέσης και κατ’ επέκταση της κεφαλαιακής διάρθρωσης της Εταιρίας .

Σχετικά Άρθρα

BRANDING

Καθοδική ήταν η πορεία των πωλήσεων της FrieslandCampina Hellas που είδε την αξία τους να μειώνεται κατά 4,06% στα 326,8 εκατ. ευρώ, έναντι των...

BRANDING

Σε μια ακόμα επένδυση με γνώμονα την περιβαλλοντική πολιτική της προχώρησε η γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ Α.Ε., εγκαθιστώντας ακόμη ένα έργο Ενεργειακού Συμψηφισμού με τη μέθοδο...

BRANDING

Τέσσερις χρυσές βραβεύσεις απέσπασε το Τυροκομείο Κωσταρέλου στα φετινά Mediterranean Taste Awards, με δύο χρυσές διακρίσεις για την βαρελίσια φέτα του 12μηνης ωρίμανσης Κωσταρέλου...

BRANDING

Ιδιαίτερη τιμητική είχαν τα προϊόντα του τυροκομείου Πιτταράς στα Mediterranean Taste Awards του Λονδίνου, αποδεικνύοντας ακόμα μια φορά την κορυφαία ποιότητα και την σκληρή...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...