Τις επόμενες δεκαετίες οι ηλικιωμένοι Αμερικάνοι θα υπερβαίνουν τα παιδιά και η αύξηση του πληθυσμού θα καθοδηγούνται περισσότερο από τη μετανάστευση παρά από φυσικό ρυθμό. Μια νέα αναφορά από την οικονομική εταιρεία Terrain διερευνά πώς οι μακροπρόθεσμες δημογραφικές τάσεις μπορούν να επηρεάσουν τις γενετικές αποφάσεις αγέλης γαλακτοπαραγωγής που συμβαίνουν τώρα.
Επεξηγείται ότι καθώς οι καταναλωτές μεγαλώνουν, στρέφουν το ενδιαφέρον τους στο να διατηρήσουν την υγεία τους και να απολαύσουν την συνταξιοδότηση τους αναζητώντας προϊόντα υγιεινής γήρανσης και διατροφικά ροφήματα όπως το παγωτό περιστασιακά.
«Καθώς αλλάζει η δημογραφική σύνθεση, το μείγμα προϊόντων στις ΗΠΑ θα αλλάξει, και μαζί με αυτό, και η ζήτηση για γαλακτοκομικά συστατικά όπως το λίπος του γάλακτος και τα αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά», σημείωσε ο ανώτερος αναλυτής γαλακτοκομικών της Terrain, Ben Laine.
Ένα παράδειγμα πιθανής αλλαγής είναι η κατανάλωση πίτσας. Αναφέρεται ότι σχεδόν το 25% του τυριού που καταναλώνεται στις ΗΠΑ είναι σε μορφή πίτσας αλλά οι καταναλωτές πίτσας δεν διανέμονται ομοιόμορφα στις ηλικιακές ομάδες. Το ισχυρότερο δημογραφικό για τη ζήτηση πίτσας είναι οι άνδρες ηλικίας 6-19 ετών, ενώ μόνο το 5-6% των ενηλίκων άνω των 60 ετών καταναλώνει πίτσα μια δεδομένη μέρα. «Στον πληθυσμό που γερνάει, επομένως, ίσως να μην είναι ένα ευνοϊκό σενάριο η ζήτηση για πίτσα».
Ο Laine είπε ότι η γαλακτοβιομηχανία των ΗΠΑ έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Έτσι θα είναι η υπόθεση προχωρώντας;
Ακόμη λένε πως η περιεκτικότητα σε λιπαρά του γάλακτος αγροκτήματος των ΗΠΑ κυμαίνονται μεταξύ 3,6% και 3,7% κατά μέσο όρο έως το 2010. Το 2010 η περιεκτικότητα σε λιπαρά άρχισε να αυξάνεται, κυνηγώντας την υψηλότερη αξία λόγω των ισχυρών αγορών βουτύρου και τυριού. Έκτοτε οι δοκιμές λιπαρών στο γάλα εκτροφής αυξήθηκαν από 3,65% το 2010 σε 4,01% το 2021. Αυτή η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και το 2022 καθώς οι τιμές βουτύρου εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ, σημείωσε ο Laine.
Η περιεκτικότητα σεγαλακτοκομικά έχει επίσης αυξηθεί αλλά πιο σταδιακά. Ωστόσο, η ζήτηση γιαγαλακτοκομικά αναμένεται να είναι σταθερή, δημιουργώντας την ανάγκη για ανάπτυξη της εξαγωγικής αγοράς.
Δεδομένου ότι η περιεκτικότητα σεγαλακτοκομικά αποτελεί περισσότερο από το 90% των συνολικών εξαγόμενων στερεών γάλακτος , ο Laine είπε ότι η αύξηση εξαγωγών είναι ο πιο ξεκάθαρος δρόμος για να απαλλαχθεί η μελλοντική αγορά από το επιπλέον ξάφρισμα. Αν και είπε ότι μια προβλεπόμενη προεξοχή προϊόντος θα μπορούσε να βαρύνει ακόμα την αγορά.
Οι ΗΠΑ θα έχουν ευκαιρίες να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια εξαγωγική αγορά καθώς άλλες ανταγωνιστικές χώρες αντιμετωπίζουν ρυθμιστικές προκλήσεις. Επιπλέον, οι πληθυσμοί στις εξαγωγικές αγορές θα δουν ανάπτυξη , αν και ο Laine είπε ότι ενδέχεται να έχουν και δημογραφικές αλλαγές.
Σχεδιάζοντας το μέλλον
Εξηγείται ότι οι τάσεις προσφοράς και ζήτησης καθώς και ο αντίκτυπος που ο συνεχώς μεταβαλλόμενος πληθυσμός των ΗΠΑ θα έχει στη ζήτηση, αποτελεί σημείο εκκίνησης για να προετοιμαστεί η γαλακτοβιομηχανία των ΗΠΑ για το μέλλον.
«Εάν η γενετική πρόοδος και αποτελεσματικότητα στην παραγωγή γάλακτος ανά αγελάδα διατηρήσει τις τρέχουσες πορείες του, θα μπορέσουμε να καλύψουμε και να υπερβούμε τη ζήτηση για συστατικά χωρίς την προσθήκη επιπρόσθετων αγελάδων στο κοπάδι των ΗΠΑ» σημείωσε ο Laine. «Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη βιωσιμότητα και σημαίνει ότι η επέκταση πιθανότατα θα οδηγηθεί από την ενοποίηση και αποτελεσματικότητα σε αντίθεση με την αύξηση του μεγέθους του κοπαδιού».
Καθώς αναμένεται αστάθεια από μήνα σε μήνα λόγω βραχυπρόθεσμων παραγόντων ζήτησης και ο καιρός είναι ακόμα αναμενόμενος, ο Laine είπε ότι οι μακροπρόθεσμες τάσεις προς μεγαλύτερη ζήτηση λίπους γάλακτος, αξίζει να εξεταστούν για τη γενετική αγέλης και για μακροπρόθεσμα σχέδια μάρκετινγκ.