του Γιώργου Λαµπίρη
Εκτός από προϊόντα όπως είναι η φέτα, το πρόβειο γιαούρτι, το πλήρες αγελαδινό γιαούρτι µε 10% λιπαρά, έχει παρουσιάσει και προϊόντα όπως είναι το άπαχο πρόβειο τυρί µε 0,5% λιπαρά. που έρχεται να απαντήσει στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις ή σε διατροφικές ιδιαιτερότητες των καταναλωτών που αναζητούν προϊόντα µε λιγότερα λιπαρά. Ανάµεσα στα νέα προϊόντα είναι η γραβιέρα µε φιστίκι Αιγίνης αλλά και το αγελαδινό αλειφωτό τυρί µε λίγο αλάτι, προϊόν φυσικής στράγγισης.
«Την αρχή έκανε ο παππούς µου, ο οποίος διατηρούσε ένα καζάνι στο υπόγειο του σπιτιού µε παραγωγή 50 έως 60 κιλών γιαουρτιού την ηµέρα. Η οικογένειά µου ξεκίνησε από την παραγωγή γιαουρτιού άλλωστε», αναφέρει στην Agrenda η διευθύντρια παραγωγής και µέλος της επιχείρησης, Νατάσα Παγώνη. «Κάποια στιγµή εντόπισα µία πολύ παλιά άδεια στάβλου, η οποία χρονολογείται στη δεκαετία του 1950. Ο παππούς µου εκτός από τη µεταποίηση είχε δραστηριότητα και ως κτηνοτρόφος, µε ένα αρκετά µεγάλο κοπάδι για τα δεδοµένα της εποχής, περίπου 300 ζώων».
Η εταιρεία εκτός από τις παραγωγικές εγκαταστάσεις στις Ερυθρές Αττικής, διαθέτει και πρατήριο λιανικής πώλησης στην ίδια περιοχή. Πρόκειται για ένα κατάστηµα, το οποίο σύµφωνα µε την κ. Παγώνη «έχει γράψει τη δική του ιστορία, αποτελώντας τη βιτρίνα της επιχείρησης. Εκεί είτε οι πελάτες λιανικής, είτε οι πελάτες χονδρικής έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν µία πλήρη άποψη για τα προϊόντα που παράγουµε».
Αγορά γάλακτος από παραγωγούς σε Εύβοια, Βοιωτία, Ερυθρές και Κρήτη
Ο µεγαλύτερος όγκος του εισκοµιζόµενου γάλακτος είναι πρόβειο, ενώ µόλις το 10% των συνολικών ποσοτήτων είναι αγελαδινό. Η «Παγώνης» προµηθεύεται το γάλα της από την Εύβοια, τη Βοιωτία, τις Ερυθρές και κατά περίπτωση αγοράζει ποσότητες από την Κρήτη. Η Νατάσα Παγώνη υπολογίζει ότι σε ετήσια βάση εισκοµίζονται περίπου 750 τόνοι πρόβειου γάλακτος και περίπου 75 τόνοι αγελαδινού.
Η ίδια διαβλέποντας ότι οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν, κάνει αρκετούς πειραµατισµούς που την οδηγούν σε νέα προϊόντα. Αυτή την περίοδο µάλιστα εκπονεί το διδακτορικό της στο ΓΠΑ και στο Εργαστήριο Γαλακτοκοµίας µε αντικείµενο τα άπαχα και ανάλατα τυριά. «Σκοπός µας είναι να απευθυνθούµε σε µία οµάδα καταναλωτών, η οποία εκτός από προϊόντα µε µειωµένα λιπαρά, επιθυµούν και το λίγο αλάτι στη διατροφή τους. Πρόκειται για µία έρευνα που πραγµατοποιώ στο πλαίσιο του διδακτορικού µου».
«Εκτός από το να διερευνούµε τις νεότερες τάσεις της αγοράς, διατηρούµε και σεβόµαστε τα παραδοσιακά µας προϊόντα, τα οποία αποτελούν και το κυριότερο µέρος της δουλειάς µας», συµπληρώνει.
«Παράγουµε προϊόντα όπως είναι το πρόβειο γιαούρτι, το στραγγιστό, η κρέµα ή το ρυζόγαλο αλλά και η φέτα σε βαρέλι ή σε δοχείο, ενώ έχουµε κυκλοφορήσει το άπαχο πρόβειο γαλακτοκοµικό προϊόν µε 0,5% λιπαρά. Αρχικά κυκλοφόρησε µε 2% λιπαρά και στην πορεία τα λιπαρά του οριστικοποιήθηκαν στο προαναφερόµενο ποσοστό. Είναι ένα προϊόν που συγκεντρώνει την προτίµηση από διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών. ∆εν είναι λίγοι εκείνοι που προσέχουν τη διατροφή τους και θέλουν ένα τυρί χαµηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που να υποκαθιστά τη φέτα», εξηγεί η ίδια. Το συγκεκριµένο προϊόν κυκλοφορεί µε δύο διαφορετικές ετικέτες, ήτοι ως «Παγώνης άπαχο 0,5%» αλλά και ως «Freevia». Με την ετικέτα Freevia η Παγώνης έχει καταφέρει να εισάγει το προϊόν στα σούπερ µάρκετ σε συνεργασία µε την εµπορική εταιρεία «Ορίζοντες».