Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η γήρανση του πληθυσμού δίνει ώθηση στα premium χειροποίητα τυριά

Με τη βιομηχανία της πίτσας που απορροφά το 25% της προσφοράς βιομηχανικού τύπου τυριών να δέχεται σημαντικό πλήγμα από τα αναπόφευκτα γηρατειά, φαίνεται πως διαμορφώνονται νέες καταναλωτικές τάσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα που έρχονται να ευνοήσουν αυθεντικά premium τυριά, το ελληνικό γιαούρτι αλλά και προϊόντα από αποβουτυρωμένο γάλα.

Τις επόμενες δεκαετίες οι ηλικιωμένοι Αμερικάνοι θα υπερβαίνουν τα παιδιά και η αύξηση του πληθυσμού θα καθοδηγούνται περισσότερο από τη μετανάστευση παρά από φυσικό ρυθμό. Μια νέα αναφορά από την οικονομική εταιρεία Terrain διερευνά πώς οι μακροπρόθεσμες δημογραφικές τάσεις μπορούν να επηρεάσουν τις γενετικές αποφάσεις αγέλης γαλακτοπαραγωγής που συμβαίνουν τώρα.

Επεξηγείται ότι καθώς οι καταναλωτές μεγαλώνουν, στρέφουν το ενδιαφέρον τους στο να διατηρήσουν την υγεία τους και να απολαύσουν την συνταξιοδότηση τους αναζητώντας προϊόντα υγιεινής γήρανσης και διατροφικά ροφήματα όπως το παγωτό περιστασιακά.

«Καθώς αλλάζει η δημογραφική σύνθεση, το μείγμα προϊόντων στις ΗΠΑ θα αλλάξει, και μαζί με αυτό, και η ζήτηση για γαλακτοκομικά συστατικά όπως το λίπος του γάλακτος και τα αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά», σημείωσε ο ανώτερος αναλυτής γαλακτοκομικών της Terrain, Ben Laine.

Ένα παράδειγμα πιθανής αλλαγής είναι η κατανάλωση πίτσας. Αναφέρεται ότι σχεδόν το 25% του τυριού που καταναλώνεται στις ΗΠΑ είναι σε μορφή πίτσας αλλά οι καταναλωτές πίτσας δεν διανέμονται ομοιόμορφα στις ηλικιακές ομάδες. Το ισχυρότερο δημογραφικό για τη ζήτηση πίτσας είναι οι άνδρες  ηλικίας 6-19 ετών, ενώ μόνο το 5-6% των ενηλίκων άνω των 60 ετών καταναλώνει πίτσα μια δεδομένη μέρα. «Στον πληθυσμό που γερνάει, επομένως, ίσως να μην είναι ένα ευνοϊκό σενάριο η ζήτηση για πίτσα».

Ο Laine είπε ότι η γαλακτοβιομηχανία των ΗΠΑ έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Έτσι θα είναι η υπόθεση προχωρώντας;

Ακόμη λένε πως η περιεκτικότητα σε λιπαρά του γάλακτος αγροκτήματος των ΗΠΑ κυμαίνονται μεταξύ 3,6% και 3,7% κατά μέσο όρο έως το 2010. Το 2010 η περιεκτικότητα σε λιπαρά άρχισε να αυξάνεται, κυνηγώντας την υψηλότερη αξία λόγω των ισχυρών αγορών βουτύρου και τυριού. Έκτοτε οι δοκιμές λιπαρών στο γάλα εκτροφής αυξήθηκαν από 3,65% το 2010 σε 4,01% το 2021. Αυτή η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και το 2022 καθώς οι τιμές βουτύρου εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ, σημείωσε ο Laine.

Η περιεκτικότητα σεγαλακτοκομικά έχει επίσης αυξηθεί αλλά πιο σταδιακά. Ωστόσο, η ζήτηση γιαγαλακτοκομικά αναμένεται να είναι σταθερή, δημιουργώντας την ανάγκη για ανάπτυξη της εξαγωγικής αγοράς.

Δεδομένου ότι η περιεκτικότητα σεγαλακτοκομικά αποτελεί περισσότερο από το 90% των συνολικών εξαγόμενων στερεών γάλακτος , ο Laine είπε ότι η αύξηση εξαγωγών είναι ο πιο ξεκάθαρος δρόμος για να απαλλαχθεί η μελλοντική αγορά από το επιπλέον ξάφρισμα.  Αν και είπε ότι μια προβλεπόμενη προεξοχή προϊόντος θα μπορούσε να βαρύνει ακόμα την αγορά.

Οι ΗΠΑ θα έχουν ευκαιρίες  να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια εξαγωγική αγορά καθώς άλλες ανταγωνιστικές χώρες αντιμετωπίζουν ρυθμιστικές προκλήσεις. Επιπλέον, οι πληθυσμοί στις εξαγωγικές αγορές θα δουν ανάπτυξη , αν και ο Laine είπε ότι ενδέχεται να έχουν και δημογραφικές αλλαγές.

Σχεδιάζοντας το μέλλον

Εξηγείται ότι οι τάσεις προσφοράς και ζήτησης καθώς και ο αντίκτυπος που ο συνεχώς μεταβαλλόμενος πληθυσμός των ΗΠΑ θα έχει στη ζήτηση, αποτελεί σημείο εκκίνησης για να προετοιμαστεί η γαλακτοβιομηχανία των ΗΠΑ για το μέλλον.

«Εάν η γενετική πρόοδος και αποτελεσματικότητα στην παραγωγή γάλακτος ανά αγελάδα διατηρήσει τις τρέχουσες  πορείες του, θα μπορέσουμε να καλύψουμε και να υπερβούμε τη ζήτηση για συστατικά χωρίς την προσθήκη επιπρόσθετων αγελάδων στο κοπάδι των ΗΠΑ» σημείωσε ο Laine. «Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη βιωσιμότητα και σημαίνει ότι η επέκταση πιθανότατα θα οδηγηθεί από την ενοποίηση και αποτελεσματικότητα σε αντίθεση με την αύξηση του μεγέθους του κοπαδιού».

Καθώς αναμένεται αστάθεια από μήνα σε μήνα λόγω βραχυπρόθεσμων παραγόντων ζήτησης και ο καιρός είναι ακόμα αναμενόμενος, ο Laine είπε ότι οι μακροπρόθεσμες τάσεις προς μεγαλύτερη ζήτηση λίπους γάλακτος, αξίζει να εξεταστούν για τη γενετική αγέλης και για μακροπρόθεσμα σχέδια μάρκετινγκ.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στα χαρτιά παραμένει η λειτουργία της ψηφιακής εφαρμογής «Άρτεμις ΙΙ», που υπόσχεται να ορθώσει «ασπίδα» προστασίας των κτηνοτρόφων έναντι της νοθείας και της πρακτικής...

REPORTS

Με σκοπό την άσκηση παρεµβατικής πολιτικής στην τιµή του αγελαδινού, γίδινου και πρόβειου γάλακτος και τη διασφάλιση του εισοδήµατος των κτηνοτρόφων της περιοχής της...

REPORTS

Το 2023 αποτέλεσε ορόσημο για την ΟΜΗΡΟΣ, με εντυπωσιακή ανάπτυξη και ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων. Η εταιρεία σημείωσε...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Κτηνοτρόφος, τυροκόμος, ακτιβιστής και πρωτοπόρος επιχειρηματίας, ο Γιάννης Σταθώρης χαράζει τον δικό του δρόμο και στην εγχώρια τυροκομία. Το μωβ διώροφο κτίριο με την...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...