Δεδομένα από την εταιρεία ελέγχου της αγοράς Circana δείχνουν ότι η πώληση κατεψυγμένων γαλακτοκομικών προϊόντων είναι η πλέον κερδοφόρα, όσον αφορά την μεταπώληση προϊόντων το 2023, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τα 76 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα τελευταία τρία χρόνια, η μεταπώληση γαλακτοκομικών προϊόντων έχει σημειώσει έναν ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 15,4% ή αλλιώς τα 10,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που προκύπτουν από έρευνα της CObank Knowledge Exchange, η εικόνα για την μεταπώληση γαλακτοκομικών προϊόντων παραμένει καλή, αλλά με περιθώρια ανάπτυξης με τις προτιμήσεις και τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών να αλλάζουν. Τις σημαντικότερες προοπτικές ανάπτυξης δείχνουν να έχουν το τυρί και το βούτυρο, ενώ νέους «δρόμους» ανάπτυξης έχει ανοίξει η στροφή των καταναλωτών για πιο υγιεινά προϊόντα πλούσια σε πρωτεΐνη
Ο βασικός οικονομολόγος γαλακτοκομικών προϊόντων της CoBank, Corey Geiger, υποστηρίζει πως τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρουσιάζουν μια πληθώρα δυνατοτήτων και οι σύγχρονοι επεξεργαστές μπορούν να το εκμεταλλευτούν προς όφελος τους. Περεταίρω τόνισε πως η κατηγορία των υγιεινών τροφίμων αποτελεί μια διαρκώς αναπτυσσόμενη τάση, που οι παραγωγοί γαλακτοκομικών προϊόντων μπορούν να εκμεταλλευτούν μέσω τυριών χαμηλών σε λιπαρά, ειδικών γιαουρτιών και αφεψημάτων φτιαγμένων από γαλακτοκομικά προϊόντα
Το τυρί παραμένει ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, με τον μέσο άνθρωπο στην Αμερική να καταναλώνει 18 κιλά το 2022, σηματοδοτώντας τον διπλασιασμό της κατανάλωσης τα τελευταία 20 χρόνια. Το νούμερο αυτό παραμένει πολύ μικρότερο σε σχέση με αυτό αρκετών Ευρωπαϊκών χωρών. Το ισπανικού τύπου τυρί αποτελεί την κατηγορία με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.
Αναφορικά με το γιαούρτι, η κατανάλωση από τον μέσο Αμερικάνο έχει αυξηθεί κατά 142% τα τελευταία 25 χρόνια, με το Ελληνικό γιαούρτι να αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία. Καθοριστικός παράγοντας της ανάπτυξης αυτής είναι και η αύξηση των φαρμάκων για την απώλεια βάρους, γεγονός που επιβεβαιώνει και η Danone με την αύξηση του ενδιαφέροντος για τα γιαούρτια με υψηλή πρωτεΐνη και χαμηλά λιπαρά.
Μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζει και το βούτυρο με την κατανάλωση ανά άνθρωπο στην Αμερική να έχει αυξηθεί κατά 43% τα τελευταία 25 χρόνια. Με το ευρωπαϊκό γιαούρτι με 83% λιπαρά να κερδίζει σταθερά μέρος της παγκόσμια αγορά οι Αμερικάνοι παραγωγοί έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν.
Άξιο αναφοράς είναι πως η αγορά ιδιωτικών ετικετών ξεπερνά σε πωλήσεις τις αντίστοιχες από premium brands, σε 10 από τις 15 κατηγορίες που εξετάζει η Circana.
O οικονομολόγος της CoBank για φαγητά και αφεψήματα Billy Roberts τόνισε πως ο προβληματισμός των καταναλωτών γύρω από τα πολύ επεξεργασμένα φαγητά και η προτίμηση τους για πιο υγιεινές επιλογές είναι τομείς όπου τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να εκμεταλλευτούν, ειδικά με τους νεότερους καταναλωτές. Ακόμα υποστήριξε πως οι «μύθοι» σχετικά με τα πολλά υλικά στρέφουν πολλούς νέους στα γαλακτοκομικά προϊόντα, γεγονός που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι εταιρείες με τα σωστά προϊόντα και το κατάλληλο marketing.
Πηγή: The Cattle Site