Μελέτη της ερευνητικής εταιρείας The Knowledge Bank δείχνει πως το 80% των βρετανών αγοράζει τυρί σε εβδομαδιαία βάση. «Βασιλιάς» παραμένει το Cheddar, με το 69% των βρετανών καταναλωτών να έχουν ψωνίσει το γνωστό τυρί τους τελευταίους 3 μήνες, οι νεότερες τάσεις των social media, όμως, να στρέφουν και αλλού το μάτι των καταναλωτών.
Το τυρί τύπου Cottage είναι αυτό που έχει, κυρίως, επωφεληθεί από την τάση των νέων για πιο υγιεινά προϊόντα, αφού τα διατροφικά του οφέλη, όπως το υψηλό επίπεδο πρωτεϊνών, σε συνδυασμό με την κρεμώδη υφή του, το έχουν καθιερώσει στους λάτρεις της «καλής» διατροφής.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το φάκελο του Τυροκόμου
Όπως τονίζει η διευθύντρια πληροφοριών αγοράς για το ΗΒ της The Knowledge Bank, Anne-Laure Farrar, η επίδραση των τάσεων στα social media είναι αδιαμφισβήτητη, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως η «έκρηξη» της δημοτικότητας συγκεκριμένων τυριών χάρη στο TikTok και το Instagram μπορεί να «εμφυσήσει νέα ζωή» σε ήδη υπαρκτά προϊόντα που αποκτούν σταδιακά νέο κοινό. Στο TikTok αυτή τη στιγμή έχουν δημοσιευτεί περισσότερα από 463,5 εκατομμύρια βίντεο σχετικά με το τυρί.
Σε συνέχεια των δηλώσεων της, η Farrar είπε πως η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς ειδικευμένα προϊόντα παρουσιάζει μια σημαντική ευκαιρία για τους παραγωγούς χειροποίητου τυριού της Βρετανίας, με τις ποικιλίες των διαθέσιμων τυριών στα βρετανικά καταστήματα να είναι περισσότερες από ποτέ.
Τις διερευνητικές τάσεις των βρετανών καταναλωτών επιβεβαιώνουν και τα δεδομένα πωλήσεων τυριών από διάφορες πηγές. Στοιχεία της σελίδας μεταπώλησης προϊόντων Ocado.com δείχνουν πως τον περασμένο χρόνο οι πωλήσεις φέτας έχουν ανέβει κατά 23,2% σε σχέση με πέρσι, του χαλουμιού κατά 17,4% και του burrata κατά 17%, ενώ οι αντίστοιχες του cheddar μόλις κατά 4%.
Τα στοιχεία των Supermarket Asda επίσης ρίχνουν φως στην τάση αλλαγής των βρετανών καταναλωτών με τις πωλήσεις χαλουμιού, τυριού cottage και τυριών «άνευ» να είναι ανοδικές. Ο διευθυντής ανάπτυξης τυριού και γαλακτοκομικών προϊόντων της Asda, James Waters, υποστηρίζει πως αυτές οι ανοδικές πωλήσεις στο τυρί οφείλονται στην μείωση της αναλογίας τιμής λίρας/κιλό, κατά 4,9%. Από την δικιά της μεριά η αρθρογράφος για θέματα φαγητού Jassy Davis, υπογραμμίζει πως η Αγγλία είναι πίσω μόνο από την Κύπρο στην κατανάλωση χαλουμιού.
Η κινητικότητα αυτή της βρετανικής αγοράς ενδυναμώνει και τις έρευνες σχετικά με την διατροφική αξία των τυριών πέραν των λιπαρών και των αλάτων. Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Φαγητού, Διατροφής και Υγείας και αντιπρόεδρος μιας συμβουλευτικής επιτροπής του UK Food Standards Agency, καθηγητής Ian Givens τόνισε πως δεδομένα δείχνουν πως παρά τα υψηλά ποσοστά λιπαρών των γαλακτοκομικών προϊόντων υπάρχει μια ουδέτερη σχέση μεταξύ αυτών και των καρδιαγγειακών παθήσεων και πως τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να συνεισφέρουν σε πολλούς τομείς της υγείας.
Πηγές: Guardian, Craft Guild of Chefs