Μια ετικέτα, προϊόν επιµεληµένης ενασχόλησης µε την εκτροφή παραγωγικών ζώων, η οποία συνοδεύεται και από µια δεύτερη, Πικάντικη, εκδοχή, που περιέχει µικρά διάσπαρτα κοµµάτια µπούκοβο προσφέροντας ένα διακριτικό γλυκό κάψιµο και βουτυρένια αρώµατα.
∆ηµιουργοί τους, δύο γυναίκες µε πτυχία από το Πολυτεχνείο, σπουδές στις ΗΠΑ και καριέρα στον κλάδο των µηχανικών, χωρίς κανένα αγροτικό υπόβαθρο πριν το 2012, όταν ξέσπασε η κρίση της οικοδοµής είδαν την πρωτογενή παραγωγή ως πεδίο επιχειρηµατικής δραστηριότητας. Πιστεύοντας µάλιστα πως η σύγχρονη κτηνοτροφία διαθέτει τις λύσεις και τη δυναµική ώστε να αλλάξει τις ισορροπίες στη ζώνη γάλακτος η Κρίστι Παληού και η Γιούλα Παπαζήση κατάφεραν σήµερα να διαχειρίζονται µια κερδοφόρα πρότυπη φάρµα µε 1.200 προβατίνες, αρνάδες που έρχονται από πίσω και κριάρια.
Να ακολουθείς τις τάσεις
«Μια φάρµα στην Ελλάδα πρέπει να εκµεταλλεύεται ει δυνατόν και την τρίχα του ζώου. Θα πρέπει να βελτιώνει διαρκώς τις αποδόσεις. Με 250 κιλά γάλα στήσιµο, η εκµετάλλευση είναι ζηµιογόνα. Θα πρέπει να ακολουθείς τις τάσεις στην αγορά, να αναζητάς ειδικές γνώσεις, να επενδύεις στην τεχνολογία και στις βελτιωµένες φυλές, να αναλογιστείς τη µεταποίηση» σηµειώνει χαρακτηριστικά. Στην πορεία η αναζήτηση έστειλε τις δύο γυναίκες στο Ισραήλ, τον τόπο που ανέδειξε τη φυλή Assaf. Εκεί είδαν προς τα πού θέλουν να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους. Κατάφεραν να βελτιώσουν το κοπάδι τους, πετυχαίνοντας πλέον στήσιµο άνω των 500 κιλών ανά ζώο και σταθερή παραγωγή κατά τη διάρκεια του έτους κάτι που έδωσε στην µονάδα µεγάλο εκτόπισµα.
«Με την κρίση των τιµών γάλακτος στραφήκαµε στη µεταποίηση ώστε να µπορέσουµε να αντέξουµε στις πιέσεις χωρίς να διαθέσουµε το γάλα µας σε εξευτελιστικές τιµές. ∆οκιµάσαµε την παρασκευή Γραβιέρας η οποία πρόσφερε επιπλέον ένα περιθώριο κέρδους για το παραγωγό».
Προτεραιότητα η ιχνηλασιµότητα
Σύµφωνα µε την ίδια οι σύγχρονοι καταναλωτές στρέφονται στα αγνά προϊόντα, που παράγονται µε διαρκή ελέγχο της ποιότητας, µε πρώτη ύλη ανόθευτη χωρίς χρήση αντιβιοτικών και άλλων ουσιών, από εγκαταστάσεις µε πρακτικές που δείχνουν σεβασµό στο περιβάλλον και την ευζωία των ζώων. Η ιχνηλασιµότητα των γαλακτοκοµικών προϊόντων θα αποτελεί στο άµεσο µέλλον προτεραιότητα στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού. Κι εδώ προσφέρεται ένα εξαιρετικό παράθυρο στην τυροκοµία για την παραγωγή και άλλων ΠΟΠ προϊόντων που µε την κατάλληλη ενηµέρωση και διαφήµιση θα εισχωρήσουν στις διεθνείς αγορές.
«Το όνειρο µας για ποιοτικό προιόν µε ιχνηλασιµότητα ασπάστηκε η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος όπου και διαθέτουµε αποκλειστικά τις δικές µας ετικέτες Γραβιέρας Ναυπλίου, µία Ωρίµανσης και µία Πικάντικη, οι οποίες εντάχθηκαν πρόσφατα στην καµπάνια «Για όλα όσα νοιάζεσαι».