Ενδεικτικά της κατάστασης είναι τα στοιχεία από την κορυφαία ερευνητική εταιρεία GlobalData, που δείχνει ότι οι όγκοι των πωλήσεων βρεφικού γάλακτος στην Κίνα αναμένεται να ακολουθήσουν μια αρνητική πορεία ανάπτυξης σε ετήσια βάση της τάξεως του 1-3%, μεταξύ 2023 και 2029.
Ο consumer analyst της Global Data, Mani Bhushan Shukla, ανέφερε ότι παρατηρείται σημαντική αλλαγή στην αγορά βρεφικού γάλακτος της Κίνας, με τις διεθνείς επωνυμίες που αποτελούσαν επί χρόνια τους ηγέτες της αγοράς, να αντιμετωπίζουν πλέον ισχυρό ανταγωνισμό από τους εγχώριους παραγωγούς. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι έπειτα από το σκάνδαλο μελανίνης του 2008, που είχε προκαλέσει έντονη δυσπιστία ανάμεσα στους καταναλωτές της ασιατικής χώρας, οι Κινέζους παραγωγοί έχουν αναγκαστεί να υιοθετήσουν αυστηρότερα μέτρα για την διασφάλιση της ποιότητας και να αναβαθμίσουν τις μονάδες παραγωγής τους.
Το 2023 στην Κίνα καταγράφηκε ο χαμηλότερος ρυθμός γεννήσεων όλων των εποχών, με τον ρυθμό της να κυμαίνεται στις 6,4 γεννήσεις ανά 1.000 ανθρώπους, γεγονός που έχει οδηγήσει σε μια δημογραφική μετάβαση προς έναν γηραιότερο πληθυσμό, η οποία αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία και τις επιχειρήσεις όπως τονίζει η Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της GlobalData για την Κίνα, Elyn Gao.
Αυτό έχουν αντιληφθεί και οι μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες παραγωγής γαλακτοκομικών, όπως η Fonterra, η Danone και η Nestle που στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς προϊόντα που προορίζονται για ενήλικες, την ώρα που ακόμα και οι μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες, όπως η Feihe και η Yili εισέρχονται σταδιακά στον χώρο των προϊόντων που προορίζονται για ενήλικες.
Με πληροφορίες από European Supermarket Magazine