Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Σταθερά ανοδική η πορεία των ελληνικών γαλακτοκομικών στην αγορά της Κίνας

Σταθερά ανοδική είναι η πορεία των εξαγωγών ελληνικών τυρoκομικών προϊόντων στην αγορά της Κίνας, με την αξία τους να εκτινάζεται από τα 584 εκατομμύρια ευρώ το 2019, στα 1,119 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, ενώ ο όγκος τους σε κιλά για την ίδια περίοδο υπερδιπλασιάστηκε, όπως αποκαλύπτουν τα δεδομένα της νέας έρευνας αγοράς του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Σαγκάη.

Όπως αναφέρει στην έκθεση του το Γενικό Προξενείο, η αγορά της Σαγκάη και της ευρύτερης περιοχής παρουσιάζει ευκαιρίες διείσδυσης και τοποθέτησης για την ελληνική φέτα, ελέω της μεγάλης καταναλωτικής βάσης της πόλης που αποτελείται από 25 εκατομμύρια κατοίκους, του σχετικά υψηλού διαθέσιμου εισοδήματος, της αυξανόμενης τουριστικής κίνησης και των ταχύτατα αναπτυσσόμενων δεσμών της μεγάλης κινεζικής πόλης με τον δυτικό πολιτισμό, όπως φαίνεται και από τον μεγάλο αριθμό Κινέζων πολιτών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό και διευρύνουν τους ορίζοντες τους, δοκιμάζοντας νέες κουζίνες, όπως η μεσογειακή.

Από το 2017 έως το 2022, με μοναδική εξαίρεση την μικρή πτώση που σημειώθηκε το 2020, η εξαγωγή φέτας προς την Κίνα παρουσίασε σταθερή άνοδο σε όγκο, με την κορύφωση της το 2022, όταν και άγγιξε τα 70 εκατομμύρια κιλά, με το ποσό όμως να μειώνεται στα 51 εκατομμύρια κιλά το 2023, και την αξία της να πέφτει από τα 46 εκατομμύρια ευρώ το 2022, στα 38 εκατομμύρια ευρώ το 2023.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινούνται και οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού προς την Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, με έρευνα συμβουλευτικής εταιρείας Beziers Consulting, να αναφέρει πως παρότι η συνολική αξία της παγκόσμιας αγοράς ελληνικού τυριού αγγίζει τα 5,051 δισεκατομμύρια ευρώ, έχει ακόμα σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στην αγορά της ασιατικής χώρας, όπου ο όγκος παραγωγής μεταφράζεται σε μόλις 12,608 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, η πρόβλεψη της εταιρείας είναι πως η παγκόσμια αγορά του ελληνικού γιαουρτιού θα κινηθεί με ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 6,79% και θα φτάσει σε μέγεθος αγοράς τα 7,412 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε όσες ελληνικές επιχειρήσεις επιθυμούν να εισέλθουν στην αγορά της Κίνας συνίσταται ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα ασφάλειας, υψηλής ποιότητας και συστατικών παραγωγής, αφού οι Κινέζοι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε θέματα υγιεινής και προστασίας του περιβάλλοντος, έπειτα από το σκάνδαλο που είχε προκύψει με την ανεύρεση στοιχείων μελανίνης και άλλων επικίνδυνων βακτηρίων στα εγχώρια προϊόντα της ασιατικής χώρας το 2008, γεγονός που αποτέλεσε σταθμό για την θέση της ως κορυφαίας εισαγωγέα γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Δυναμική αρχή στο 2024 σημείωσε η εμβληματική Παρμεζάνα, Parmigiano Reggiano, με τις συνολικές της πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο να αυξάνονται κατά 15,1% σε...

REPORTS

Ο κορυφαίος οδηγός γευσιγνωσίας Taste Atlas δημοσίευσε τις κατατάξεις του με τα καλύτερα τυριά για το 2024, με τα ελληνικά προϊόντα να διακρίνονται σε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...