Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Στα 166,5 δισ. ευρώ εκτιμάται η αξία της παγκόσμιας αγοράς τυριού ως το 2034

Στα 166,5 δισ. ευρώ αναμένεται να φτάσει η αξία της παγκόσμιας αγοράς τυριού ως το 2034 με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 4,6%, σύμφωνα με νέα μελέτη της ερευνητικής εταιρείας Global Insight Services.

Οι παράγοντες της ανάπτυξης

Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη αποδίδεται στην αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης, στην αυξανόμενη ζήτηση για έτοιμα προς κατανάλωση τροφίμα και στην ενσωμάτωση του τυριού στο μενού όλο και περισσότερων καταστημάτων fast food και εκλεκτών εστιατορίων. 

Το μερίδιο αγοράς κατανέμεται ευρέως μεταξύ διαφόρων τύπων προϊόντων, με τα σκληρά τυριά όπως το τσένταρ και την παρμεζάνα να διατηρούν ισχυρές πωλήσεις, ενώ τα μαλακά και specialty τυριά συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή στις ανεπτυγμένες αγορές, όπου έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και γκουρμέ επιλογές.

Εν τω μεταξύ, σε αναδυόμενες οικονομίες παρατηρείται όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για το τυρί, καθώς η αστικοποίηση, οι δυτικές διατροφικές επιρροές και τα αυξανόμενα διαθέσιμα εισοδήματα κερδίζουν έδαφος.

Σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης είναι το αυξανόμενο ενδιαφέρον για specialty και παραδοσιακά τυριά, τα οποία συχνά παρασκευάζονται με το χέρι και με παραδοσιακές τεχνικές. 

Αυτά τα προϊόντα απευθύνονται σε μια μικρή αλλά ταχέως αναπτυσσόμενη ομάδα καταναλωτών που εκτιμά την ποιότητα, την αυθεντικότητα και τη μοναδική γεύση. Οι τάσεις στον τομέα της υγείας διαμορφώνουν σε σημαντικό βαθμό την αγορά, με αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για βιολογικά, χαμηλά σε λιπαρά και χωρίς λακτόζη εναλλακτικές τυριών. 

Επιπλέον, τα καταστήματα εστίασης και λιανικής πώλησης καινοτομούν στις επιλογές παγκόσμιων ποικιλιών τυριών που προσφέρουν, καθιστώντας τα εξωτικά τυριά πιο προσιτά στους καταναλωτές. 

Από την άλλη πλευρά, οι διακυμάνσεις στις τιμές του γάλακτος, οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και τα αυξανόμενα κόστη παραγωγής αποτελούν προκλήσεις για την παγκόσμια αγορά. Ωστόσο, οι εξελίξεις στις τεχνολογίες συντήρησης τυριών και οι βιώσιμες λύσεις συσκευασίας βοηθούν τους κατασκευαστές να ξεπεράσουν τα εμπόδια.

Γεωγραφική κατανομή

Η αγορά τυριών παρουσιάζει ισχυρές αποδόσεις στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, όπου η κατανάλωση τυριών είναι βαθιά ριζωμένη στην κουλτούρα και την παράδοση. 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων καταναλωτών και παραγωγών τυριών παγκοσμίως. Αυτές οι περιοχές επωφελούνται από μια ώριμη αγορά με μεγάλη ποικιλία τυριών και υψηλή ευαισθητοποίηση των καταναλωτών. Αντίθετα, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναδύεται ως μια κερδοφόρα αγορά, ωθούμενη από την αυξανόμενη αστικοποίηση, τις μεταβαλλόμενες διατροφικές προτιμήσεις και την επέκταση της βιομηχανίας εστίασης. 

Χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για το τυρί τόσο ως σνακ όσο και ως συστατικό μαγειρικής, σηματοδοτώντας ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες ανάπτυξης για τους παράγοντες της βιομηχανίας.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το ελβετικό τυρί γκρουγιέρ ΠΟΠ αναδείχθηκε κορυφαίο για το 2025 στον διεθνή διαγωνισμό Mondial du Fromage που έλαβε χώρα στα μέσα Σεπτεμβρίου στο Tours...

REPORTS

Αντιμέτωπη με το πρώτο κρούσμα καταρροϊκού πυρετού στη χώρα από τον Δεκέμβριο 2015 βρίσκεται η Ουγγαρία, όπως γνωστοποίησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας των Ζώων...

REPORTS

Η Lactalis είναι η κορυφαία εταιρεία παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων για το 2025 από άποψη αξίας σύμφωνα με την έκθεση «Global Dairy Top 20» της...

REPORTS

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Γαλακτοκομικών (EDA) εξέφρασε τους προβληματισμούς της για το κείμενο της εμπορικής συμφωνίας που ανακοίνωσαν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ΗΠΑ, υποστηρίζοντας...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...