Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Όταν στα Γιάννενα λένε τυρί, εννοούν Μπούμπα

«Όταν στα Γιάννενα λένε τυρί, εννοούν Μπούμπα», λένε με καμάρι οι διαχειριστές του παραδοσιακού τυροπωλείου.

Λίγο πιο πάνω από το κάστρο των Ιωαννίνων, εκεί που ξεκινούν οι πεζόδροµοι του ιστορικού κέντρου της πόλης στέκει εδώ και πάνω από 40 χρόνια το παραδοσιακό τυροπωλείο της οικογένειας Μπούµπα. Μερικά χιλιόµετρα έξω από την πόλη του Αλή Πασά, στην Ελεούσα (Μπισδούνι για τους παλιούς) βρίσκεται και το τυροκοµείο της οικογένειας, στο οποίο καταφθάνουν ηµερησίως περίπου δύο τόνοι γάλακτος από µικρούς παραγωγούς της περιοχής.

Η οικογενειακή επιχείρηση έχει ιστορία στα Γιάννενα που τραβάει πίσω τέσσερις γενιές. Αντίστοιχα και οι συνεργασίες µε τους κτηνοτρόφους πάνε πίσω από πατέρα σε παππού. «Με δυσκολία έχτισαν όνοµα οι παππούδες µου. Σήµερα όταν στα Γιάννενα λένε τυρί, εννοούν Μπούµπα» αναφέρει στην Agrenda η Ελευθερία Μπούµπα.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι η πολυετής συνεργασία µε τους κτηνοτρόφους βασίζεται και στις τιµές που πληρώνει η επιχείρηση για το γάλα, οι οποίες βρίσκονται πάνω από τον µέσο όρο της υπόλοιπης χώρας.

Η 26χρονη επιχειρηµατίας έχει αναλάβει το τυροπωλείο στο κέντρο της πόλης, την ώρα που ο αδερφός Κωνσταντίνος µαζί µε τον θείο τους διαχειρίζονται µόνοι τους το τυροκοµείο.

«Είναι οικογενειακή επιχείρηση, το είχε ξεκινήσει ο παππούς µου ο Βασίλης πριν το 1955. Τότε το εργοστάσιο ήταν στο Μέτσοβο, όταν όµως φτιάχτηκε εκεί η τεχνητή λίµνη του Μετσόβου µεταφερθήκαµε στα Γιάννενα» αναφέρει η ίδια.

Όµως και το κατάστηµα στο οποίο διατίθενται τα προϊόντα έχει τη δική του ιστορία στο χώρο. Όπως µας εξιστορεί η συνοµιλήτρια µας, πριν την ενοικίασή του από τον παππού της, πριν από 44 χρόνια δηλαδή, λειτουργούσε εκεί αντίστοιχο κατάστηµα µε το εργαστήρι του να βρίσκεται ακριβώς απέναντι.

Εφτά αδέρφια και ένας αιώνας ιστορία στην τυροκομία

Η µεγαλύτερη αγορά του τυροπωλείου είναι η Αθήνα, µε την  Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη να ακολουθούν. Όπως εξηγεί η Ελευθερία Μπούµπα, οι περισσότεροι Αθηναίοι πελάτες έµαθαν το µαγαζί µέσα από τις βόλτες τους και πλέον είναι σταθεροί αγοράστες κυρίως µέσα από την ιστοσελίδα, την οποία δηµιούργησε και διαχειρίζεται η ίδια.

Παράλληλα αρκετά ντελικατέσεν παραγγέλνουν για τα ράφια τους, «µε τον όρο να µη δίνουµε σε µεγάλα σούπερ µάρκετ». Εξαίρεση αποτελεί µια αλυσίδα σούπερ µάρκετ µε την οποία ξεκίνησε συνεργασία ο Βασίλειος Μπούµπας, όταν ήταν ακόµα ένα µικρό µπακάλικο. Όπως εξηγεί η ίδια, βασικός στόχος της είναι η εδραίωση στην εγχώρια αγορά. «Αν και θα υπήρχε η δυνατότητα να τρέξουµε τις εξαγωγές, προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν µας απασχολεί, αφού µας ενδιαφέρει κυρίως να διατηρήσουµε την ποιότητα της παραγωγής µας» υποστηρίζει η κα. Μπούµπα, συµπληρώνοντας πως δεδοµένης της αύξησης των παραγγελιών για την κάλυψη εξωτερικών αποστολών, ίσως οι προσπάθειές τους γίνονταν απότοµα πιο δύσκολες.

«∆εν µας αρέσει να ανοιγόµαστε πολύ. Θέλουµε ένα σταθερό επίπεδο σε αυτό που κάνουµε» σηµειώνει. Τέτοιες είναι άλλωστε και οι αρχές µε τις οποίες µεγάλωσαν τα παιδιά οι προκάτοχοι των επιχειρήσεων. «Ο παππούς µέχρι 88 ετών δούλευε στο τυροκοµείο. Μας έµαθε να είµαστε ταπεινοί και ήρεµοι και ό,τι βγάζουµε να προσπαθούµε να τα επενδύουµε σωστά και µε προτεραιότητα κυρίως στη δουλειά µας. Έτσι και ο πατέρας µου, τον οποίο  χάσαµε πριν δύο χρόνια και ο αδερφός µου σήµερα που ανέλαβε να τον αντικαταστήσει στο τυροκοµείο», θα µας πει η ίδια.

Ας σηµειωθεί ότι εκτός από τα τυροκοµικά, το τυροπωλείο Μπούµπα εµπορεύεται και τοπικά κρασιά, χειροποίητα ζυµαρικά µικρών παραγωγών και κάποια άλλα γαλακτοκοµικά και αλλαντικά.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...