Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Διασύνδεση με τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία ζητούν οι τυροκόμοι στην Κρήτη

Καμπανάκι χτυπούν στην Κρήτη κτηνοτρόφοι και τυροκόμοι για το γεγονός ότι σχεδόν το 70% των τυροκομικών τους προϊόντων παραμένει αδιάθετο και δεν απορροφάτε από τα ξενοδοχεία.

Το θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης την Τρίτη 9 Ιουλίου στην Περιφέρεια Κρήτης υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας Σταύρου Τζεδάκη και με τη συμμετοχή θεσμικών εκπροσώπων κτηνοτρόφων, τυροκόμων καθώς και ξενοδόχων και επιστημόνων του πρωτογενή τομέα, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις σε μια συνεργασία μεταξύ πρωτογενή και τριτογενή τομέα ώστε να απορροφηθεί κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα τοπικών τυροκομικών προϊόντων στα ξενοδοχεία και να ενισχυθεί με τον τρόπο αυτό η  κτηνοτροφία, οι τυροκόμοι του νησιού και γενικότερα η τοπική οικονομία.

«Ο στόχος είναι να ενώσουμε δυνάμεις για την ανάπτυξη που πρέπει να είναι για όλους κι η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό να γίνει πράξη. Εμείς σαν Περιφέρεια Κρήτης έχουμε κάνει δράσεις με την πιστοποίηση των προϊόντων μας στα ξενοδοχεία, με τον μπουφέ των ξενοδοχείων. Έχουμε κάνει δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, με την εκπαίδευση των σεφ και όλων εκείνων που ασχολούνται με την κουζίνα, γιατί είναι οι άνθρωποι κλειδιά που μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα μας και την διατροφή στους επισκέπτες μας. Είναι λοιπόν σημαντικό να καταλάβουν όλοι ότι τα κρητικά προϊόντα που έχουν μια μεγάλη και πλούσια διατροφική αξία θα αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν της Κρήτης όταν είναι μέσα στα ξενοδοχεία μας», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας.

Ο Περιφερειακός σύμβουλος, Εντεταλμένος για τη Διασύνδεση του Πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, Σπύρος Μπαλαντίνος, επισήμανε ότι είναι μεγάλη η ανάγκη απορρόφησης των τοπικών από τον τουριστικό κλάδο. Κάλεσε τους εκπροσώπους του τουρισμού να μη λαμβάνουν υπόψη τους μόνον το κόστος αλλά και στην ποιότητα των τοπικών προϊόντων. Όπως είπε το τρίπτυχο Κουλτούρα- Πολιτισμός -Γαστρονομία και αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους.

Από την πλευρά τους οι κτηνοτρόφοι, όπως μεταφέρει το cretalive.gr   επισήμαναν ότι δεν μπορούν να περιμένουν την επιδότηση για να ζήσουν. Στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε ευθέως λόγος για «bullying στα Κρητικά τυριά» ενώ οι εξαγωγές των Κρητικών προϊόντων είναι πολύ μεγάλες. Όπως σημείωσαν οι εκπρόσωποί τους, είναι μεγάλες οι απούλητες ποσότητες των Κρητικών ποιοτικών τυροκομικών προϊόντων και γι’ αυτό ζητούν να απορροφηθούν από τα ξενοδοχεία.

Ο πρώην Πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ, Αλέκος Στεφανάκης τόνισε ότι «στόχος είναι να ενώσουμε δυνάμεις ανάπτυξη για όλους, αλλιώς δεν είναι ανάπτυξη» και πρόσθεσε ότι έχουν γίνει δράσεις με μπουφέ για το Κρητικό πρωινό και σεμινάρια σε σεφ.

«Οι ξενοδόχοι πρέπει να καταλάβουν πως χρησιμοποιώντας τα τοπικά προϊόντα αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν τους», υπογράμμισε από τη δική του πλευρά ο Αντιπεριφερειάρχης, Στ. Τζεδάκης.

Πάντως, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων του Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, είναι μεγάλη η διαφορά στο κόστος. «Δυστυχώς όταν το φέρνεις απ’ έξω είναι πολύ φθηνότερο. Τα τυριά του πρωινού στο εξωτερικό στοιχίζουν 4-5 ευρώ το κιλό και τα δικά μας …17 ευρώ», τόνισε.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Τη μεγάλη οικονομική, ιστορική και πολιτιστική σημασία της μετακινούμενης κτηνοτροφίας για την Ελλάδα, αλλά και την αμέριστη στήριξη της κυβέρνησης στον κλάδο της κτηνοτροφίας...

REPORTS

Με τυροκομικά προϊόντα που παράγουν κατά την εκπαίδευσή τους, για τα οποία εισέπραξαν ιδιαίτερα ευμενή σχόλια για τη γεύση και για την ποιότητα τους,...

BRANDING

Έπειτα από 7 χρόνια η Danone ανακοίνωσε ότι από αυτόν τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει σταδιακά να αποσύρει την ετικέτα Nutri-Score από τα γαλακτοκομικά και...

REPORTS

Τη σύσταση και λειτουργία της Εθνικής Γεωγραφικής Πληροφοριακής Βάσης Δεδομένων (ΕΓΠΒΔ) «Βοσκήσιμες Γαίες της Ελλάδας», προβλέπει υπουργική απόφαση, επάνω στην οποία θα πρέπει να...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...