«Τεχνολογικές καινοτοµίες στην παραγωγή τυριού που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών για ευκολία και υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, καθώς και η ανάπτυξη του τοµέα υπηρεσιών τροφίµων, συµβάλλουν στην επέκταση της αγοράς», αναφέρει ανάλυση της ResearchAndMarkets, που βλέπει ετήσιο ρυθµό ανάπτυξης 5,5% κατά την τρέχουσα 10ετία.
Επιπλέον, η έρευνα τονίζει την αποδοχή των δυτικών διατροφικών προτύπων ως καθοριστικό παράγοντα που διαµορφώνει τη ζήτηση των καταναλωτών στην αγορά τυριού.
Η ανάλυση της αγοράς µε βάση την πηγή, τον τύπο, το προϊόν, τη µορφή και το κανάλι διανοµής παρέχει µια πλήρη προοπτική σχετικά µε τις διαφορετικές προτιµήσεις των καταναλωτών και τα καταναλωτικά πρότυπα. Σύµφωνα µε την ανάλυση προκύπτουν τα εξής:
- Το αγελαδινό γάλα, που αναγνωρίζεται για την καθολικότητά του, πρωτοστατεί στις προτιµήσεις, ενώ το φυσικό τυρί αναδεικνύεται ως ο κυρίαρχος τύπος, ωφελούµενο από την τάση των καταναλωτών προς την αυθεντικότητα.
- Η δηµοφιλία της µοτσαρέλας παραµένει επίσης σταθερή.
- Η γεωγραφική ανάλυση δείχνει την υπεροχή της Ευρώπης στην αγορά, µε την πλούσια τυροκοµική κληρονοµιά και τις καινοτόµες τεχνικές παραγωγής.
Το ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς διαµορφώνεται από τους στρατηγικούς ελιγµούς των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου, οι οποίες διευρύνουν τα χαρτοφυλάκια προϊόντων τους και υιοθετούν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον. ∆ίνοντας έµφαση στη διαφοροποίηση της επωνυµίας και την άνοδο στα πρότυπα ποιότητας, προσαρµόζονται επιδέξια στις συνεχώς εξελισσόµενες προτιµήσεις των καταναλωτών. Οι τελευταίες εξελίξεις αναδεικνύουν προληπτικές προσεγγίσεις στη διαφοροποίηση των προϊόντων και τις συνεργασίες µε στόχο την αξιοποίηση των ευκαιριών της αγοράς.