Η παγκόσμια κατανάλωση τυροκομικών αυξάνεται λόγω της μεγαλύτερης ποικιλίας τυριών στην αγορά και της στροφής πολλών καταναλωτών σε βιολογικά γαλακτοκομικά προϊόντα. Ως αποτέλεσμα, η αγορά βιολογικών τυριών αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά, με προβλεπόμενο CAGR 7,1% κατά την περίοδο πρόβλεψης. Επί του παρόντος, πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου τυριού παράγεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Νέα Ζηλανδία παρουσιάζουν επίσης υψηλή ζήτηση για τυρί. Η ζήτηση αυτή οδηγεί την αξία της αγοράς βιολογικών τυριών από το εκτιμώμενο ποσό των 8.452,30 εκατ. δολαρίων το 2024 στο προβλεπόμενο ποσό των 16.832,50 εκατ. δολαρίων έως το 2034, κάνοντας το βιολογικό τυρί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας όλο και περισσότερων ανθρώπων. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα βιολογικά τυριά οφείλεται στην επιθυμία των καταναλωτών για πιο υγιεινά και φυσικά προϊόντα.
Η τάση αυτή ευθυγραμμίζεται με τις γενικότερες τάσεις προς βιώσιμες και βιολογικές επιλογές τροφίμων, καθιστώντας το βιολογικό τυρί σημαντικό παράγοντα στην παγκόσμια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων. Καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα και την γνησιότητα των τροφίμων τους, η αγορά βιολογικών τυριών είναι έτοιμη να ανθίσει, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα νόστιμων και θρεπτικών επιλογών για τους λάτρεις του τυριού σε όλο τον κόσμο.
Βασικά συμπεράσματα από τη μελέτη της αγοράς
- Οι ανησυχίες σχετικά με τη χρήση αντιβιοτικών και ορμονών, την υγεία των ζώων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της γεωργίας αναγκάζουν τους καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες να στραφούν από τα συμβατικά στα βιολογικά τυριά.
- Το αυξανόμενο βιοτικό επίπεδο και η μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά στην Κίνα είναι οι κύριες αιτίες της αύξησης της κατανάλωσης βιολογικών τυριών.
- Οι πωλήσεις επεξεργασμένου τυριού στην Αυστραλία προβλέπεται να μειωθούν κατά 4%, ενώ οι πωλήσεις βιολογικού μη επεξεργασμένου τυριού θα αυξηθούν κατά 2%.
- Οι επιχειρήσεις του διαδικτύου επικεντρώνονται κυρίως στους millennials και μεγάλες εταιρείες του σύγχρονου εμπορίου εργάζονται ώστε να αποθηκεύσουν σε στοκ περισσότερες ποικιλίες βιολογικού τυριού για να διατηρήσουν σταθερό το μερίδιο που έχουν στην αγορά.
Αγορά με μεγάλο ανταγωνισμό
Για να ανταγωνιστούν τις πωλήσεις συμβατικών τυριών, αρκετοί παραγωγοί βιολογικών τυριών επικεντρώνονται στην ενίσχυση και διεύρυνση της κύριας δραστηριότητάς τους μέσω της προώθησης νέων προϊόντων. Οι παρασκευαστές εστιάζουν επίσης τις προσπάθειές τους στην κυκλοφορία νέων γεύσεων ανθότυρου και στον σχεδιασμό συσκευασιών για σνακ με βιολογικό τυρί για να διατηρήσουν και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Τα βιολογικά προϊόντα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των πελατών, ιδιαίτερα σε αυτούς που διαθέτουν οικολογική συνείδηση και επιθυμούν να ακολουθούν ισορροπημένη διατροφή.
Προφίλ βασικών εταιρειών της έρευνας
- Aurora Organic Dairy
- Organic Valley
- The WhiteWave Foods Company
- The Kroger Co.
- Safeway Inc.
- Whole Foods Market, Inc.
- Horizon Organic
- Arla Foods
- Eden Foods
- Danone S.A.
Πρόσφατες εξελίξεις
Το 2024, η Organic Valley, ένας συνεταιρισμός που ανήκει σε αγρότες και είναι ένα από τα κορυφαία βιολογικά εμπορικά σήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, λάνσαρε τέσσερις νέες γεύσεις βιολογικού τυριού. Αυτά τα νέα, εντυπωσιακά αρωματισμένα, γνήσια βιολογικά τυριά είναι η τελευταία προσθήκη στη γραμμή προϊόντων τους, η οποία περιλαμβάνει ήδη μια ευρεία γκάμα βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως γάλα, βούτυρο, γιαούρτι και τυρί. Οι τέσσερις νέες γεύσεις είναι chipotle, σκόρδο & βότανα, ψητή κόκκινη πιπεριά και ντομάτα βασιλικός, η καθεμία από τις οποίες προσφέρει μια μοναδική γευστική εμπειρία για τους λάτρεις του τυριού. Αυτά τα νέα τυριά παρασκευάζονται με γάλα υψηλής ποιότητας από αγελάδες που εκτρέφονται σε βοσκότοπους και αντιμετωπίζονται με απόλυτη φροντίδα και σεβασμό.
Το ίδιο έτος, η Shepherd’s Purse, μια εταιρεία τυριών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ανακοίνωσε το λανσάρισμα μιας βιολογικής έκδοσης του δημοφιλούς τυριού της. Το νέο αυτό προϊόν παρασκευάζεται χρησιμοποιώντας μόνο βιολογικό γάλα και είναι πιστοποιημένο από την Soil Association, η οποία είναι ο κορυφαίος οργανισμός πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία είναι γνωστή για την παρασκευή, χειροποίητων τυριών που παρασκευάζονται με παραδοσιακές τεχνικές και υψηλής ποιότητας συστατικά. Η Shepherd’s Purse ασχολείται με την παρασκευή τυριών εδώ και πάνω από 30 χρόνια και έχει αποκτήσει τη φήμη ότι δημιουργεί μοναδικές και νόστιμες ποικιλίες.
Το 2023, η Arla, η πολυεθνική εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων, ανακοίνωσε την υποστήριξή της για ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ινδονησία. Το έργο στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου τοπικά παραγόμενου βιολογικού τυριού στη χώρα, η οποία είναι γνωστή για την ταχέως αναπτυσσόμενη γαλακτοβιομηχανία της. Η Arla θα προσφέρει την τεχνογνωσία της στην καλλιέργεια και επεξεργασία γαλακτοκομικών προϊόντων για να βοηθήσει τους τοπικούς αγρότες να αυξήσουν τις αποδόσεις τους και να βελτιώσουν την ποιότητα του γάλακτός τους. Το σχέδιο είναι μια συνεργασία μεταξύ της Arla Foods Ingredients (AFI) και του γαλακτοκομικού συνεταιρισμού Lembaga Pemberdayaan Perempuan Mandiri (LPPM) με έδρα τη πόλη Γιογκιακάρτα.
Το 2023 πάλι, η Kraft Heinz, μία από τις κορυφαίες εταιρείες τροφίμων και ροφημάτων στον κόσμο, λάνσαρε ένα νέο φυτικό προϊόν mac & cheese, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο υγιείς και βιώσιμες επιλογές τροφίμων. Το νέο προϊόν παρασκευάζεται με ένα μείγμα από αλεύρι κουνουπιδιού και φακής και δεν περιέχει τεχνητά συντηρητικά, αρώματα ή χρωστικές ουσίες. Σύμφωνα με την Kraft Heinz, τα φυτικά mac & cheese είναι ένας εύκολος τρόπος για τους καταναλωτές να προσθέσουν περισσότερα λαχανικά στη διατροφή τους, απολαμβάνοντας την ίδια υπέροχη γεύσηκαι ευκολία του παραδοσιακού mac & cheese.
Καταλήγοντας η ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς βιολογικών τυριών είναι ενδεικτική της αυξανόμενης προτίμησης των καταναλωτών για υγιεινά, φυσικά και βιώσιμα προϊόντα. Οι εταιρείες παραγωγής βιολογικών τυριών επενδύουν σε καινοτομίες, νέες γεύσεις και ποικιλίες, ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση και να διαφοροποιηθούν από τα συμβατικά προϊόντα. Η αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις των τροφίμων συνεχίζει να επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες, οδηγώντας την αγορά βιολογικών τυριών σε νέα ύψη. Με τη στήριξη τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τις εταιρείες, το μέλλον των βιολογικών τυριών φαίνεται εξαιρετικά ελπιδοφόρο, υποσχόμενο να προσφέρει ποιοτικές και θρεπτικές επιλογές στους λάτρεις του τυριού παγκοσμίως.
Πηγή: Future Market Insights