Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το Βετούλι Σύρου από αγελαδινό το πασχαλινό εγχείρημα του Ζωσεφίνου

Με ένα… Βετούλι ετοιμάζεται το οικογενειακό τυροκομείο «Ζωζεφίνος» της Σύρου να ενισχύσει άμεσα την πλούσια προϊοντική του γκάμα, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το φημισμένο ΠΟΠ τυρί «Σαν Μιχάλη».

του Λεωνίδα Λιάμη

Πρόκειται για ένα νέο τυρί μαλακού τύπου, με μαστιχωτή υφή, το οποίο προσομοιάζει με το χαλούμι και μολονότι παράγεται αποκλειστικά από αγελαδινό γάλα του κυκλαδίτικου νησιού, το όνομά του παραπέμπει σε μικρό κατσικάκι.

«Επειδή οι αγελάδες μας βόσκουν ελεύθερες στο βουνό και το Βετούλι μας άρεσε σαν όνομα, επιλέξαμε να το υιοθετήσουμε για το καινούριο μας προϊόν, παρότι πράγματι το βετούλι είναι το μικρό κατσικάκι», είπε στην Agrenda ο ιδιοκτήτης του τυροκομείου, Στέφανος Βακόνδιος.

Κτηνοτρόφος τρίτης γενιάς στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων και από το 2013 πλέον και τυροκόμος, ο κ. Βακόνδιος, που συμμετείχε στη διεθνή έκθεση «Detrop Boutique & Artozyma» στη Θεσσαλονίκη, μας εξήγησε πως το «Βετούλι Σύρου» είναι εμπλουτισμένο και με δυόσμο και εκτός από τη μαστιχωτή υφή, έχει πολύ ωραία γεύση και πλούσιο άρωμα.

Πριν το Πάσχα στην αγορά το Βετούλι Σύρου

«Πιστεύουμε ότι έχουμε πετύχει ένα πολύ καλό προϊόν και με αυτό θα βγούμε στην αγορά λίγο πριν από το Πάσχα», αναφέρει ο παραγωγός και διευκρινίζει πως «θα ξεκινήσουμε από τη Σύρο και τις υπόλοιπες Κυκλάδες, διότι ακόμη είναι ένα νέο προϊόν, είναι μωρό και θα πάμε σιγά σιγά να μάθει πρώτα να περπατάει και μετά θα ανοίξουμε βήμα».

Το «Βετούλι Σύρου» έρχεται να πλαισιώσει μια ευρεία γκάμα τυριών της καθετοποιημένης οικογενειακής τυροκομικής μονάδας, στην οποία «ναυαρχίδα» είναι το ΠΟΠ «Σαν Μιχάλη» Σύρου, το οποίο παράγεται σε δύο εκδοχές, μία με τουλάχιστον πέντε μήνες ωρίμανση και την «Gold» που αφορά τυρί ωρίμανσης άνω των 12 μηνών.

«Έχουμε επίσης την κατσικίσια γραβιέρα από 100% γίδινο γάλα, το Τρίπτυχο, μια γραβιέρα με βάση το κατσικίσιο γάλα και με προσθήκη πρόβειου και αγελαδινού και μια σειρά από άλλες γραβιέρες με πολλές γεύσεις, όπως με θυμάρι, με μπούκοβο, με 4 πιπέρια, με σκόρδο, με λιαστή τομάτα, με φραγκόσυκο και τέλος και το Ρεμπέτικο, ένα τυρί που κυκλοφορεί εδώ και δύο χρόνια, το οποίο ωριμάζει σε οινολάσπη κι εκεί είναι το μυστικό της επιτυχίας του», επισημαίνει ο κ. Βακόνδιος.

Γάλα από εκτροφές της Σύρου

Για την κάλυψη των αναγκών του σε γάλα, το τυροκομείο «Ζωζεφίνος» διαθέτει ιδιόκτητη αγελαδοτροφική φάρμα με πάνω από 250 αγελάδες ολλανδικής προέλευσης, αλλά και της ντόπιας φυλής της Σύρου, από τις οποίες αρμεγόμενες είναι λίγο περισσότερες από 100 αγελάδες. Επειδή, όμως, η ιδιοπαραγώμενη πρώτη ύλη δεν επαρκή, η επιχείρηση διατηρεί συνεργασία και με άλλους περίπου 30 παραγωγούς, αγελαδοτρόφους και κυρίως αιγοπροβατοτρόφους του νησιού.

«Σε καθημερινή βάση εισκομίζουμε γύρω στους 2 τόνους αγελαδινό γάλα και άλλα σχεδόν 700 κιλά αιγοπρόβειο, το οποίο προέρχεται από φάρμες ελευθέρας βοσκής και αυτό βγαίνει στο τελικό προϊόν», τονίζει ο συνομιλητής μας, προσθέτοντας πως τα προϊόντα του τυροκομείου «Ζωζεφίνος» κυκλοφορούν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε πολλά delicatessen, σε κρεοπωλεία και άλλα σημεία πώλησης. Ένα μικρό για την ώρα μονοψήφιο ποσοστό των πωλήσεων, επίσης, αφορά εξαγωγές προς τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Πολωνία και αλλού.

«Πάμε σε αυξήσεις τιμών, γιατί έχουμε γονατίσει»

Σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής το οικογενειακό τυροκομείο σχεδιάζει να προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο διογκούμενο κόστος παραγωγής. «Οι καιροί είναι δύσκολοι. Τα όσα συμβαίνουν με τις ανατιμήσεις στις ζωοτροφές και στα πετρέλαια, μας έχουν γονατίσει. Αντέξαμε στην κρίση και στον κορωνοϊό, αυτό, όμως, τώρα είναι γερή σφαλιάρα. Είναι πρωτόγνωρο. Ειδικά στις ζωοτροφές έχουμε τρελαθεί», σημειώνει ο κ. Βακόντιος και προαναγγέλλει άνοδο της τιμής των προϊόντων του τυροκομείου κάπου κοντά στο Πάσχα.

Όπως ανέφερε «επεξεργαζόμαστε με συνεργάτες οικονομολόγους τα δεδομένα, για να δούμε πώς θα καταφέρουμε να είμαστε βιώσιμοι. Δεν θέλουμε τίποτε άλλο, μόνο βιωσιμότητα να εξασφαλίσουμε, γιατί εδώ και 3 μήνες αιμορραγούμε», τόνισε χαρακτηριστικά, αλλά δεν έκρυψε και την ανησυχία του για την επίπτωση που μπορεί να έχει η κίνηση του αυτή στην κατανάλωση. «Με φοβίζει αυτή η ανατίμηση μην τυχόν γίνει αποτρεπτικό, γιατί και ο καταναλωτής δεν μπορεί. Έχουν ανέβει όλα, δεν ξέρει τί να πρωτοπληρώσει και εμείς είμαστε ένα προϊόν λίγο πιο premium, πιο ακριβό. Οπότε ο άλλος θα πάει να πάρει τα βασικά του για το τοστ, τη φέτα του και μετά θα έρθει να πάρει εμάς», ανέφερε.

Στον «πάγο» μέχρι νεοτέρας η επένδυση στο τυροκομείο

Η αβεβαιότητα που προκύπτει από το περιβάλλον ρευστότητας έχει επηρεάσει και το επενδυτικό πλάνο του τυροκομείου «Ζωζεφίνος». Η οικογενειακή επιχείρηση «τρέχει» ένα πρόγραμμα leader, ύψους 450.000 ευρώ, με 75% επιδότηση, για τον εκσυγχρονισμό κατά 80% του εξοπλισμού του τυροκομείου, αλλά με όσα συμβαίνουν αποφάσισε να το «παγώσει» για λίγο. «Προχώρησε έως ένα σημείο αλλά φρενάραμε τα πάντα, γιατί δεν ξέρουμε τί μας ξημερώνει αύριο. Οπότε δεν ξέρω να σας πω πότε θα είναι έτοιμο», τόνισε ο κ. Βακόνδιος, αλλά διευκρίνισε πως «το ό,τι φρενάραμε την επένδυση δεν επηρεάζει τη λειτουργία του τυροκομείου, το οποίο δουλεύει κανονικά όπως δούλευε έως τώρα».

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

REPORTS

Σε νέα εποχή αβεβαιότητας εισέρχεται η ζώνη γάλακτος και ο κλάδος των γαλακτοκομικών στην Ελλάδα, καθώς οι ακριβές ζωοτροφές οδηγούν σε συρρίκνωση της εγχώριας...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έχοντας κλείσει τριάντα χρόνια συνεργασίας με την ένωση Καλαβρύτων για τη βαρελίσια φέτα, ο «ΒΑΡΕΛΑΣ», όπως όλοι πια τον αποκαλούν, Σωτήρης Μπίσας από το...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Βήµα διαφοροποίησης, διατηρώντας ωστόσο τον παραδοσιακό της χαρακτήρα, αποτελεί για την τυροκοµεία Μπάφα η έναρξη παραγωγής φέτας µε τσίλι, κίνηση που στοχεύει να της...

Copyright © 2020 | Η Υπηρεσία Tyrokomos.gr είναι Ιδιοκτησία της Εταιρίας Green Box A.E.