Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η ελληνική εκδοχή της mozzarella και της burrata που πήρε εισιτήριο για Μπαχρέιν

Την πρώτη της παρουσία στην αγορά της Μέσης Ανατολής μετρά εδώ και μερικές ημέρες η «Οικογένεια Μπέκα». Η πρότυπη τυροκομική μονάδα που παράγει προϊόντα απο βουβαλινό γάλα εξάγει πλέον στο Μπαχρέιν την ελληνική Mozzarella και την ελληνική Burrata.

Δύο μαλακά λευκά τυριά εκλεκτής γεύσης και ποιότητας που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Οικογένειας Μπέκα στην Σίνδο Θεσσαλονίκης απο βουβαλινό γάλα, το οποίο συλλέγεται απο τους παραγωγούς της Κερκίνης.

Σύγχρονος µηχανολογικός εξοπλισµός, ιδιόκτητο δίκτυο µεταφοράς προϊόντων, έρευνα για διεύρυνση προϊοντικού χαρτοφυλάκιου, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 1.500 τετραγωνικών µέτρων, πολυάριθµο προσωπικό. Όλα αυτά αποτελούν επενδύσεις που εδραίωσαν τα γαλακτοκοµικά προϊόντα της Οικογένειας Μπέκα στην ελληνική αγορά, η αποτύπωση των οποίων γίνεται χρόνο µε το χρόνο πιο έντονη στους καταναλωτές. Την ίδια στιγµή, πρόκειται για επενδύσεις που εκ του αποτελέσµατος φαίνεται ότι «σήκωσαν» τα γαλακτοκοµικά προϊόντα από βουβαλινό γάλα.

Το 2005 ο Γιάννης Μπέκας, προερχόµενος από οικογένεια µε κτηνοτροφικό υπόβαθρο, είδε ένα κενό στην ελληνική αγορά και κατάφερε να συστήσει την πρώτη εταιρεία που έβαλε στο ράφι γαλακτοκοµικά προϊόντα από τους νεροβούβαλους, που βόσκουν ελεύθερα στις όχθες του ποταµού Στρυµόνα και της λίµνης Κερκίνης. Όπως εξηγεί ο ίδιος στην Agrenda, από το 2007, οπότε και δηµιούργησε το brand Οικογένεια Μπέκα, µέχρι σήµερα, έτρεχε το επιχειρηµατικό του πλάνο µε εντατικούς ρυθµούς, προσπαθώντας να βρίσκεται ένα βήµα µπροστά από την τάση της αγοράς. «Η δυναµική ανάπτυξης µιας αγοράς» εξηγεί, «ορίζεται από σένα σε πολλές περιπτώσεις. Όταν αποφασίζεις να αναπτύξεις ένα προϊόν, αν βγάλεις 10 πωλητές και 10 αυτοκίνητα την εποµένη, τότε θα ανέβουν και οι πωλήσεις. Το θέµα είναι να µπορείς να είσαι στην αγορά µε τις δικές σου δυνάµεις».

Σήµερα, η γκάµα των προϊόντων της εταιρείας περιλαµβάνει συνολικά 19 κωδικούς. Γάλα σκέτο και σοκολατούχο, κρέµα, κεσκιούλ, ρυζόγαλο, καζάν ντιπί, γιαούρτι, κεφίρ και αριάνι, βούτυρο, τυρί λευκό, ηµίσκληρο και γραβιέρα, mozzarella και µπουράτα καθώς και τέσσερις γεύσεις παγωτών και καϊµάκι.

Σημαντική η διακίνηση των προϊόντων με ιδία μέσα για επαφή με την αγορά

Η διαµόρφωση του δικού του δικτύου διανοµής των προϊόντων του, του έδωσε ένα σηµαντικό πλεονέκτηµα ως προς τη διαχείριση των δραστηριοτήτων του αλλά, φέρνοντάς τον ταυτόχρονα πιο κοντά στον παλµό της αγοράς, εξηγεί ο συνοµιλητής µας. «Πλέον το 80% της διακίνησης το κάνουµε µε δικά µας µέσα. Είναι σηµαντικό να έχεις δικούς σου πωλητές στις αγορές, που δραστηριοποιείσαι, ώστε να έχεις επαφή µε τα πράγµατα» αναφέρει συµπληρώνοντας πως απασχολεί επί µονίµου βάσεως οδηγούς µε δικά του φορτηγά ψυγεία στα µεγάλα αστικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Στα επόµενα πλάνα της επιχείρησης, η οποία παρεµπιπτόντως έχει και ζωηρή εξαγωγική δραστηριότητα στις ευρωπαϊκές αγορές, µε παρουσία και σε τρίτες χώρες, είναι η περαιτέρω καθετοποίησή της. Συγκεκριµένα, στα σκαριά υπάρχει πλάνο επέκτασης των δραστηριοτήτων στην πρωτογενή παραγωγή, µε την αγορά και ανάπτυξης µονάδας βουβαλιών, µε τον κ. Μπέκα προς το παρόν να αναµένει τις εξελίξεις στο µέτωπο της πανδηµίας, προτού προβεί στην υλοποίησή της επένδυσης.

Να σηµειωθεί άλλωστε ότι στο παρελθόν ο ίδιος διατηρούσε φάρµα µε αγελάδες, συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, µε εµπειρίες δεκαετιών στον κλάδο. Μάλιστα φοίτησε και στην Αµερικανική Γεωργική Σχολή µε υποτροφία και εξειδικεύτηκε στον τοµέα της ζωικής παραγωγής. Παράλληλα προετοιµάζεται και η επόµενη γενιά, που θα αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης. Ο γιος του ∆ηµήτρης και η κόρη του Αθηνά, έχουν αποφοιτήσει από την Αµερικανική Γεωργική Σχολή και θέλουν να συνεχίσουν την παράδοση της οικογένειας και να διευρύνουν το επιχειρηµατικό της φάσµα, προγραµµατίζοντας να εξειδικευτούν στον τοµέα των τροφίµων και τη διοίκηση επιχειρήσεων.

Για τη δυναµική των ελληνικών γαλακτοκοµικών προϊόντων, ο κ. Μπέκας θεωρεί πως όλες οι αγορές αναγνωρίζουν το υψηλό  επίπεδο των Ελλήνων παραγωγών, αλλά κρίνει ότι «δεν προβάλλονται αρκετά».

H πρόσφατη εξέλιξη αφορά στην πρώτη παρουσία της εταιρίας στην Μέση Ανατολή, ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι εξάγει προϊόντα ήδη σε Γερμανία, Βέλγιο και Ηνωμένο Βασίλειο. “Κάνουμε βήματα σταθερά και στοχευμένα στον τομέα των εξαγωγών. Η επέκτασή μας στην αγορά του Μπαχρέιν, σε συνεργασία με την τοπική Agora Foods, ήταν ένας στόχος που υλοποιήθηκε και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για αυτό! Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής γνωρίζουν, πλέον, την ελληνική Mozzarella και την ελληνική burrata. Σιγά σιγά θα γνωρίσουν όλα τα προϊόντα μας που φέρουν την ελληνική σφραγίδα ποιότητας” αναφέρει σε δηλώσεις του ο ιδρυτής της εταιρίας Γιάννης Μπέκας.

Αξίζει να σημειωθεί οτι η «Οικογένεια Μπέκα» παράγει μια σειρά απο κωδικούς βασισμένους στο βουβαλινό γάλα, όπως: Βούτυρο, Γιαούρτι ελαφρύ και βουβαλινό, Ημίσκληρο τυρί, Λευκό τυρί, Γραβιέρα, Αριάνι απο βουβαλινό γάλα, Κεφίρ, καθώς και παραδοσιακά επιδόρπια όπως Πολίτικο Κεσκιούλ, Καζάν Ντι Πι, Ρυζόγαλο, Κρέμα Βανίλια και Σοκολάτα, καθώς και παγωτά βασισμένα στο βουβαλινό γάλα.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...