Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Κρίσιμη αναμέτρηση της EE στις ΗΠΑ για πωλήσεις λευκού τυριού ως «Φέτα»

Η Klondike Cheese πουλά το εύθρυπτο τυρί της από το Ουισκόνσιν ως φέτα στις Η.Π.Α. Στην Ευρώπη, εφόσον το εξήγαγε, θα έπρεπε να το ονομάσει λευκό τυρί ή να χρησιμοποιήσει κάποια παραλλαγή χωρίς να αναφέρεται στη λέξη φέτα.

Κρίσιμη αναμέτρηση της EE στις ΗΠΑ, λευκό τυρί ως «Φέτα» και μπλε τυρί ως «Γκοργκοντζόλα» θέλουν να πουλούν οι Αμερικάνοι

«Η αδυναμία να ονομάσεις το τυρί φέτα κλείνει πρακτικά ολόκληρη την αγορά για μένα», δήλωσε ο Λουκ Μπούχολτερ, αντιπρόεδρος πωλήσεων στην Klondike, η οποία παράγει τυρί φέτα με την εμπορική επωνυμία Odyssey.

Η Klondike είναι ανάμεσα στις αμερικανικές εταιρίες που αντιδρούν καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση επεκτείνει τη λίστα των τροφίμων, κρασιών και αλκοολούχων ποτών που τα ονόματά τους κατοχυρώνονται για χρήση από παραδοσιακούς τοπικούς παραγωγούς. Υπάρχουν πλέον περισσότερα από 3.500 από αυτά τα προστατευόμενα είδη, αυξημένα σχεδόν κατά 28% από το 2010, σύμφωνα με δεδομένα από την AND International, μια ανεξάρτητη ερευνητική εταιρεία στον τομέα της βιομηχανίας τροφίμων.

Ιδιαίτερα ο αμερικανικός κλάδος της τυροκομικής βιομηχανίας έχει αντιδράσει αρνητικά στους κανονισμούς της ΕΕ, οι οποίοι προστατεύουν σχεδόν 300 τυριά. Για να ονομαστεί φέτα, το τυρί πρέπει να παρασκευάζεται στην Ελλάδα. Το τυρί Gorgonzola πρέπει να είναι από την Ιταλία.

Παράλληλα με την αύξηση του αριθμού των προστατευόμενων προϊόντων, η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να διευκολύνει τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τους παραγωγούς προκειμένου να προσθέσουν τα τρόφιμά τους στη λίστα. Οι κατασκευαστές τροφίμων των ΗΠΑ ανησυχούν ότι αυτό θα ενσωματώσει και άλλα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των αλλαντικών. Δεν αμφισβητούν την προστασία που παρέχει η ΕΕ για το «Prosciutto di Parma», αλλά θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις λέξεις prosciutto, bologna και chorizo.

«Δεν μπορείτε να πάρετε κάτι που βρίσκεται στον δημόσιο χώρο εδώ και δεκαετίες – σε κάποιες περιπτώσεις αιώνες – και ξαφνικά, σε μία μέρα, να αποφασίσετε ότι το όνομα αυτό δεν ανήκει στο κοινό,» δήλωσε ο Χαϊμέ Καστανέντα (Jaime Castaneda), εκτελεστικός διευθυντής του Συνδέσμου για τα Κοινά Ονόματα Τροφίμων, ο οποίος εκπροσωπεί αμερικανικούς παραγωγούς τροφίμων και κρασιού σε αυτό το θέμα.

Οι ΗΠΑ και η ΕΕ είναι παλαιοί σύμμαχοι και εμπορικοί εταίροι, αλλά έχουν αντιμετωπίσει μια μακρά λίστα διαφωνιών κατά τη διάρκεια των ετών, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων που αφορούν το κοτόπουλο, τους δασμούς στον χάλυβα και το αλουμίνιο, καθώς και τις διαφορετικές προσεγγίσεις στα γενετικά τροποποιημένα φυτά.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών, οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τροφίμων στον κόσμο, εξαιρουμένων των ψαριών. Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας, το 2022, εξήχθησαν περίπου 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων αξίας γεωργικά προϊόντα.

Οι παραγωγοί τροφίμων των ΗΠΑ έχουν επίσης λάβει μέτρα για την προστασία ορισμένων προϊόντων με γεωγραφικούς δεσμούς, συμπεριλαμβανομένων εμπορικών σημάτων που προστατεύουν τις πατάτες του Αϊντάχο και τα πορτοκάλια της Φλόριντα. Ο πρόεδρος της Χαβάης υπέγραψε έναν νόμο τον Ιούλιο που απαιτεί για τις ετικέτες των μειγμάτων καφέ Kona να είναι πιο εμφανείς.

Ο Καστανέντα δήλωσε ότι αυτές είναι νόμιμες προστασίες που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς της ΕΕ για προϊόντα στενά συσχετιζόμενα με μια συγκεκριμένη περιοχή. Επίσης δήλωσε ότι η ΕΕ υπερβαίνει τα όρια, επεκτείνοντας αυτές τις προστασίες σε πιο κοινούς όρους.

«Οι πατάτες σκουριάς (Idaho potatoes) υποδηλώνουν μια συγκεκριμένη περιοχή προέλευσης» ανέφερε. «Όταν αναζητάτε ένα τυρί, αναζητάτε έναν τρόπο παραγωγής.»

Η ομάδα του Καστανέντα είναι ανάμεσα σε αυτές που πιέζουν το Κογκρέσο να συμπεριλάβει μια διάταξη στο επερχόμενο νομοσχέδιο γεωργικής νομοθεσίας που θα καθοδηγεί τον Γεωργικό Υπουργό να συνεργαστεί με τον Ειδικό Εκπρόσωπο Εμπορίου των ΗΠΑ για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα των αμερικανικών παραγωγών τροφίμων να χρησιμοποιούν κοινούς όρους τροφίμων.

«Αν δεν περιοριστεί, θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στις αγορές εξαγωγής μας» δήλωσε η Σενατέρ Τάμι Μπάλντγουιν, η οποία υποστηρίζει το νομοσχέδιο μαζί με τον επικεφαλής της Δημοκρατικής Κοινοβουλευτικής Συμμαχίας του Σενατού, Τζον Θιουν, και άλλους.

Οι αξιωματούχοι της ΕΕ δήλωσαν ότι αυτά τα προστατευμένα προϊόντα, γνωστά ως «γεωγραφικές ενδείξεις», αντιπροσωπεύουν πνευματική ιδιοκτησία και απαιτούν υψηλή τιμή επειδή οι καταναλωτές τα συνδέουν με τις περιοχές που ευθύνονται για το υψηλό τους κύρος.

«Η προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων επιτρέπει στους καταναλωτές να εμπιστεύονται και να διακρίνουν ποιοτικά προϊόντα, καθώς επίσης προστατεύει τους παραδοσιακούς παραγωγούς από την κατάχρηση του ονόματος του προϊόντος τους», δήλωσε η Μιριάμ Γκαρσία Φερέρ, εκπρόσωπος για το εμπόριο και τη γεωργία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι αξιωματούχοι της ΕΕ δηλώνουν ότι το σύστημά τους δεν εμποδίζει τους Αμερικανούς παραγωγούς να πωλούν τα εμπορεύματά τους στο εξωτερικό. Περιορίζει μόνο τον τρόπο που μπορούν να ονομάσουν ορισμένα προϊόντα στην ΕΕ και σε άλλες χώρες όπου αυτές οι προστασίες αποτελούν μέρος των συμφωνιών εμπορίου.

Οι Αμερικανοί παραγωγοί δηλώνουν ότι οι περιορισμοί στην ονομασία από την ΕΕ μπορούν να τους αποτρέψουν από την εξαγωγή ή να προσθέσουν έξοδα αν επιλέξουν να συνεχίσουν τις πωλήσεις στο εξωτερικό με νέα συσκευασία.

«Το μεγαλύτερο κόστος είναι αν χάνονται πωλήσεις επειδή οι καταναλωτές δεν βλέπουν πλέον το όνομα του τυριού που είναι συνηθισμένοι να αγοράζουν» δήλωσε ο Γκαετάνο Αουρίκιο, πρόεδρος της BelGioioso Cheese του Ουισκόνσιν.

Στην Ιαπωνία και την Κορέα, η BelGioioso αναγκάστηκε να αλλάξει την ετικέτα του τυριού fontina σε “Fontal” και το τυρί Gorgonzola σε “CrumblyGorg”. Βρίσκεται επίσης στη διαδικασία αλλαγής της ετικέτας για το τυρί Asiago στο Μεξικό προς το Βέλγιο, είπε, λόγω των εμπορικών συμφωνιών που έχει συνάψει η ΕΕ με τη χώρα αυτή και άλλες.

Οι αμερικανοί οινοπαραγωγοί ασκούν επίσης πιέσεις για να χαλαρώσουν ορισμένες από τις προστασίες της ΕΕ σχετικά με ορισμένους παραδοσιακούς περιγραφικούς όρους που χρησιμοποιούνται συχνά στις ετικέτες, συμπεριλαμβανομένων των château και vintage, τους οποίους οι αμερικανοί οινοπαραγωγοί ουσιαστικά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε μπουκάλια που εξάγονται στην ΕΕ.

«Έχουμε προφανώς μεγάλες ανησυχίες για αυτό, επειδή περιορίζει την ικανότητα των Αμερικανών οινοπαραγωγών να εμπορεύονται τα κρασιά τους σε ίσους όρους ανταγωνισμού», δήλωσε ο Τσαρλς Τζέφερσον, αντιπρόεδρος στο Ινστιτούτο Οίνου, το οποίο υποστηρίζει τους αμπελουργούς της Καλιφόρνια.

Η βιομηχανία κρασιού δεν αμφισβητεί ορισμένα ονόματα με γεωγραφική σημασία, όπως της Champagne, η οποία πρέπει να προέρχεται από μια συγκεκριμένη περιοχή στη Γαλλία για να χαρακτηριστεί έτσι. Ορισμένα από τα κρασιά αμερικανών οινοπαραγωγών έχουν αναγνωριστεί με γεωγραφική ένδειξη από την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων κρασιών από την κοιλάδα Napa και την κοιλάδα Willamette του Όρεγκον.

Τα κρασιά αποτελούν περίπου το ήμισυ των προϊόντων που προστατεύονται από την ΕΕ. Περισσότερα από 2.300 κουτάκια Miller High Life πετάχτηκαν από τα βελγικά τελωνεία τον Απρίλιο επειδή έφεραν το λογότυπο «η Σαμπάνια των Μπύρων», κατόπιν αιτήματος της Comité Champagne, ενός εμπορικού οργανισμού.

Πηγή: The Wall Street Journal

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...