Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η ελληνική αγορά γιαουρτιού και τα μερίδια των γαλακτοβιομηχανιών

Ανοδική πορεία κατέγραψαν οι πωλήσεις γιαουρτιού στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 2020 σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI για το κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Ανοδική πορεία κατέγραψαν οι πωλήσεις γιαουρτιού στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 2020 σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI για το κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποσότητες το σύνολο των πωλήσεων ανήλθε στους 56.633 τόνους και σε αξία στα 224 εκατ. ευρώ. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η αύξηση μεταφράζεται σε ποσοστό 3,8% σε όρους όγκων πωλήσεων και σε ποσοστό 3% σε όρους αξίας.

Σημειώνεται ότι σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου το γιαούρτι είναι συνήθως μόνο επιδόρπιο ή πρωινό, στην Ελλάδα καταναλώνεται κυρίως ως αυτόνομο σνακ ή ως μέρος ενός γεύματος. Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά γιαουρτιού παρουσιάζει υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Οι κύριοι παίκτες είναι η Φάγε που διατηρεί την κυριαρχία των πωλήσεων στο γιαούρτι τα τελευταία χρόνια, ακολουθούν η Κρι Κρι που αποτελεί ανερχόμενη δύναμη, κερδίζοντας σταδιακά μερίδιο αγοράς στην πίτα της εγχώριας αγοράς και ακολουθούν η Δέλτα, ο Όλυμπος, η Δωδώνη, η Μεβγάλ, η Friesland Campina που κυκλοφορεί με τα προϊόντα Noυνού, η γαλλική Danone και η Φάρμα Κουκάκη.

Δεύτερη η Κρι Κρι σε όγκο πωλήσεων – Δεύτερη η Δέλτα σε τζίρο

Σε ό,τι αφορά την κατάταξη των βασικότερων δυνάμεων της αγοράς παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός, πως παρά το ότι η Κρι-Κρι διατηρεί την δεύτερη θέση από πλευράς πωλούμενων ποσοτήτων σε όγκο, σε όρους αξίας στη δεύτερη θέση είναι η Δέλτα, γεγονός που εξηγείται από το ότι η Κρι-Κρι παράγει σημαντικές ποσότητες γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας για τα σούπερ μάρκετ.

Ταυτόχρονα ενώ η ιδιωτική ετικέτα είναι τρίτη σε όγκο πωλήσεων, σε όρους αξίας η Δέλτα την υπερσκελίζει και αυτήν, δεδομένου ότι το γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας είναι φθηνότερο σε τιμή από ένα επώνυμο προϊόν.

Στα 204 εκατ. ευρώ οι ελληνικές εξαγωγές το 2020 έναντι 172,9 εκατ. το 2019

Σε ό,τι αφορά το ελληνικό γιαούρτι (greek yogurt) σε διεθνές επίπεδο η αγορά κινήθηκε στα 7,11 δισ. ευρώ, με το μερίδιο αγοράς να μοιράζεται ανάμεσα σε πολυεθνικές όπως η Chobani, η Nestle και η General Mills. Από το συγκεκριμένο ποσό που προαναφέραμε, οι ελληνικές εξαγωγές αντιστοιχούν σε 204 εκατ. ευρώ, ενώ κύριοι εξαγωγικοί προορισμοί είναι η Μεγάλη Βρετανία και η Ιταλία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 31,4% στη διάρκεια του 2020, καθώς ο αντίστοιχος τζίρος των ελληνικών εταιρειών από πωλήσεις στο εξωτερικό το 2019, ήταν 172,9 εκατ. ευρώ.

Πωλήσεις ανά εταιρεία Γιαούρτι σε όγκο 2020
Φάγε 23%
Κρι-Κρι 15,4%
Ιδιωτική ετικέτα 13,4%
Δέλτα 11,8%
Όλυμπος 7,9%
Δωδώνη 7,8%
Μεβγάλ 5,6%
Δωδώνη 2,7%
Friesland Campina 2,4%
Φάρμα Κουκάκη 2,3%

 

Πωλήσεις ανά εταιρεία Γιαούρτι σε αξία 2020
Φάγε 23,9%
Δέλτα 16,4%
Κρι-Κρι 14,7%
Όλυμπος 9,3%
Ιδιωτική ετικέτα 8%
Δωδώνη 6,3%
Μεβγάλ 5,8%
Danone 3,7%
Friesland Campina 2,5%
Φάρμα Κουκάκη 2,3%

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...

REPORTS

Αυτό το οποίο εντοπίζει η φετινή τέταρτη κατά σειρά ετήσια έκδοση του Top 50 by Τυροκόμος, είναι ότι χρόνο με το χρόνο πληθαίνουν οι...