Connect with us

Αναζήτηση

BRANDING

Το κατσικίσιο τυρί από τις Σέρρες που κοντράρει στα ίσια γαλλικούς κορμούς των delicatessen

Πριν καν ξημερώσει ο Αντώνης και η Μαρία Ευγενειάδη είναι στο πόδι, ακολουθώντας τους φυσικούς ρυθμούς που επιτάσσει η ενασχόληση με τα ζώα και η μέρα κλείνει αργά το απόγευμα, όταν σβήνουν τα φώτα στην τυροκομική μονάδα που διαχειρίζονται.

του Πέτρου Γκόγκου

Τα δύο αδέρφια από την Σκοπιά Σερρών έχουν μάθει να κάνουν πολύ καλά δύο πράγματα στη ζωή τους: Να φροντίζουν τα ζώα που βρήκαν από τους γονείς και τους παππούδες τους και να μεταποιούν το γάλα σε νόστιμα τυριά που λίγοι έχουν την τύχη να δοκιμάσουν. Όλες οι υπόλοιπες ανησυχίες και τα επιτεύγματά τους περιστρέφονται γύρω από αυτόν τον αρχέγονο και αυθεντικό πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης, που είναι η κτηνοτροφία. Βρήκαν λοιπόν 1.000 κατσίκια περίπου από τους γονείς τους, ντόπια φυλή βελτιωμένη έπειτα από προσπάθειες που ξεκίνησαν οι παππούδες τους, όταν ακόμα το κοπάδι δεν ξεπερνούσε τα 150 με 200 κεφάλια. Οι δυο τους διπλασίασαν το ζωικό κεφάλαιο που αποτελείται από 2.000 γαλακτοφόρα ζώα και έχουν σηκώσει στις πλάτες τους όλο το βάρος της οικογενειακής επιχείρησης, στην οποία κόπιαζαν άλλωστε από μικρά παιδιά.

Η Μαρία σπούδασε στα Γιάννενα την τέχνη της τυροκόμησης από την ηλικία των 15 ετών, για να ξενιτευτεί στη συνέχεια στην Ελβετία, όπου ειδικεύτηκε στις Άλπεις πάνω στα σκληρά τυριά. O 30χρονος σήμερα Αντώνης, δεν σταματά και αυτός να κατεβάζει νέες ιδέες για να φτάσει η δουλειά τους στο επόμενο επίπεδο. Όποτε το πρόγραμμα το επιτρέπει, ταξιδεύει στις ευρωπαϊκές «μητροπόλεις» της τυροκόμησης αναζητώντας ερεθίσματα που θα άξιζε να εντάξει στο μοντέλο παραγωγής που έχει χτίσει με την αδερφή του.

Γιαούρτι και κατσικίσιο γάλα μαζί με εξαγωγές στα παρισιάνικα delicatessen

«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από τους Ευρωπαίους. Ούτε σε επίπεδο εγκαταστάσεων, ούτε σε επίπεδο ποιότητας» δηλώνει με αυτοπεποίθηση στην Agrenda ο Αντώνης Ευγενειάδης, αποκαλύπτοντας πως στους άμεσους στόχους του είναι η επέκταση της επιχείρησης στην γαλλική αγορά. «Μπορούν να σταθούν επάξια στα γαλλικά ντελικατέσσεν και ήδη έχουμε κάνει κάποιες συζητήσεις για μια ενδεχόμενη συνεργασία» αναφέρει ο ίδιος, υπολογίζοντας ότι κρατώντας το κλειδί για την γαλλική αγορά premium μπορεί να αυξήσει τις τιμές πώλησης εκεί κατά 50%. «Από 8 με 10 ευρώ το κιλό που δίνουμε στην Ελλάδα το τυρί, στη Γαλλία θα μπορούσε εύκολα να αγγίξει τα 15 ευρώ» εκτιμά ο Αντώνης Ευγενειάδης.

 

 

Κάθε πρωί λοιπόν τα δύο αδέρφια συναντιούνται στο σύγχρονο τυροκομείο για να δουν τις εκκρεμότητες της ημέρας και βάζουν μπρος την τυροκόμηση του πρωινού γάλακτος, το οποίο μεταποιείται σε λευκό κατσικίσιο τυρί, γραβιέρα και μυζήθρα. Στη συνέχεια ο Αντώνης βγάζει το πρόγραμμα για τους πέντε υπαλλήλους που φροντίζουν τα ζώα, οι οποίοι τραβούν την ανηφόρα για το όρος Μενοίκιο όπου βόσκουν ελεύθερα τα κατσίκια. Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή, ο συνομιλητής μας ανεβαίνει στο φορτηγό και παραδίδει τις παραγγελίες σε Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Σέρρες και Θεσσαλονίκη. «Πόρτα-πόρτα γίνεται η διανομή» λέει, με αρκετούς από τους καταναλωτές να αποτελούν πλέον την τρίτη γενιά στο πελατολόγιο που είχαν ξεκινήσει οι παππούδες. Με αυτόν τον τρόπο φεύγει το 70 με 80% της συνολικής παραγωγής του τυροκομείου δυναμικής 10 τόνων ημερησίως.

Μόνο όταν στερεύουν τα ζώα από γάλα, εκείνο το 60ημερο περίπου Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, οι ρυθμοί είναι λίγο πιο χαλαροί, οπότε και δουλεύονται οι τελικές συσκευασίες των τυριών.

 

Από το νέο έτος, εφόσον όλα πάνε καλά, η επιχείρηση ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά και ένα καινούριο προϊόν, κατσικίσιο γιαούρτι, με την απαραίτητη επένδυση στη γραμμή παραγωγής να έχει ολοκληρωθεί και πλέον να αναμένουν οι συνομιλητές μας την εποχιακή αύξηση της παραγωγικότητας των ζώων. Ένα πέμπτο υποψήφιο προϊόν για το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, είναι η εμφιάλωση κατσικίσιου γάλακτος, που προγραμματίζεται να υλοποιηθεί σε βάθος διετίας. Παράλληλα τα δυο αδέρφια προετοιμάζονται για τα Σχέδια Βελτίωσης που αναμένεται να προκηρυχθούν τους επόμενους μήνες θέλοντας να διπλασιάσουν το σκέπαστρο στις σταβλικές εγκαταστάσεις.

Σχετικά Άρθρα

BRANDING

Για δεύτερη συναπτή χρονιά η γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ προχώρησε σε οριζόντιες κλιμακωτές αυξήσεις για τους εργαζομένους της εταιρείας στα πλαίσια της επιχειρησιακής σύμβασης που υπέγραψε...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Για 24η χρονιά θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 6 Οκτωβρίου στον Πλαταμώνα η εκδήλωση που είναι αφιερωμένη στην Ορεινή Κτηνοτροφία.

REPORTS

Οι ειδικοί προβλέπουν ότι μέχρι το 2030, οι εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων από τη Ρωσία θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 730 εκατομμύρια δολάρια. Οι κύριοι...

REPORTS

Εντός της δεκάδας των κορυφαίων σκληρών τυριών του κόσμου (8η θέση) της αντίστοιχης λίστας του Taste Atlas φιγουράρει το ΠΟΠ τυρί Σύρου, Σαν Μιχάλη,...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...