Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Δημιουργικές συνταγές και εμπορική καινοτομία φέρνουν την υπεραξία στην τυροκόμηση

Στην καρδιά της Μανιτόμπα στον Καναδά, ένα ιστορικό τυροκομείο συνδυάζει ιστορία, τεχνολογία τροφίμων και μία μικρή δόση χλιδής, για να δημιουργήσει μία παρτίδα τυριού με φύλλα βρώσιμου χρυσού, το οποίο και ξεπουλάει ηλεκτρονικά έναντι 7 δολαρίων τα 100 γραμμάρια.

Το τυροκομείο Loaf and Honey στην έφτασε σε ένα αξιοσημείωτο ορόσημο παράγοντας την 200ή παρτίδα τυριού Golden Prairie (από την ομώνυμη κοινότητα). Όπως έμμεσα υποδηλώνει το όνομα, αυτή δεν είναι μια οποιαδήποτε παρτίδα, παρά μία καλλιτεχνική δημιουργία που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και βρώσιμο πραγματικό χρυσό. Η ιστορία του τυριού ξεπερνάει τον αιώνα, ωστόσο το τυροκομείο κατάφερε να στρέψει τα βλέμματα των τοπικών ΜΜΕ πάνω του με καινοτόμο πνεύμα και σεβασμό στην παράδοση.

Με έξυπνες τακτικές μάρκετινγκ και σε συνεργασία με τοπικά καταστήματα, καταφέρνει να λανσάρει το τυρί σε συγκεκριμένες μέρες, σαν δημοπρασία, ξεπουλώντας ηλεκτρονικά μέσω μέιλ το μεγαλύτερο μέρος της εκάστοτε παρτίδας. Το εντυπωσιακό εδώ είναι πως ο βρώσιμος χρυσός είναι σχετικά φθηνός, κιόμως επέτρεψε στον επιχειρηματία να χρεώσει κάτι παραπάνω το οποίο ήταν διατεθειμένος να πληρώσει ο online καταναλωτής.

Ο Dustin Peltier, ιδιοκτήτης του τυροκομίου-εργαστηρίου Loaf and Honey, παράγει ο ίδιος το τυρί Golden Prairie από το 2018 με βάση συνταγή που κληροδοτήθηκε από τους καθολικούς τράπικους μοναχούς της Μανιτόμπα, οι οποίοι έφτιαχναν το τυρί από τις αρχές του 1700.

Οι εργαζόμενοι στο τυροκομείο ασχολούνται καθημερινά με τα μικρά κεφάλια, ενώ η διαδικασία ωρίμανσης διαρκεί περίπου 60 μέρες.

«Ακούγοντας την ιστορία και την ιστορία του τυριού, καθώς και το πάθος του για το τυρί, πυροδότησε κάτι μέσα μου για να προσπαθήσω να το κρατήσω ζωντανό. Το τυρί φτιάχνεται στη Μανιτόμπα εδώ και 120 χρόνια, ενώ η συνταγή χρονολογείται από το 1700», εξηγεί στα τοπικά μέσα ο ιδιοκτήτης.

Ο τυροκόμος πειραματιζόταν για 7 χρόνια με σκοπό να δημιουργήσει καινούρια προϊόντα δίχως να χαλάσει το αρχικό προϊόν, το οποίο πουλιέται σε ειδικά καταστήματα και σε μικρές μερίδες των 100 γραμμαρίων. Παρά το μικρό μέγεθος της συσκευασίας και την υψηλότερη τιμή, το προϊόν ξεπουλάει μέσα σε λίγες μέρες.  Μέσα από αυτούς τους δημιουργικούς πειραματισμούς προέκυψαν τυριά με άρωμα βατόμουρου και μικροδιαφορές στη γεύση.

Δείτε σχετικά:

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

«Άστε τους Έλληνες να έχουν τους φιλοσόφους τους, αφήστε το γιαούρτι σε μας». Με αυτό το σλόγκαν προσεγγίζει η αμερικανική εταιρεία Trimona Foods τους...

REPORTS

Καθώς η κοινοπραξία Parmigiano Reggiano γιορτάζει την 90η επέτειό της ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του εμβληματικού τυριού της αυξήθηκαν κατά 8,4% πέρυσι.

REPORTS

Στην παραγωγή μπήκε από φέτος η πρωτότυπη Γραβιέρα του ψαγμένου τυροκόμου της Ιθάκης, Χρύσανθου Καραβία.

REPORTS

Ένα cluster τυροκόµων ∆υτικής Μακεδονίας αποφάσισαν να στηρίξουν την κτηνοτροφία της περιοχής µε τεχνογνωσία σε επίπεδο διαχείρισης των εκτροφών συνεργαζόµενων παραγωγών, αλλά και οργάνωσης...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...

REPORTS

Αυτό το οποίο εντοπίζει η φετινή τέταρτη κατά σειρά ετήσια έκδοση του Top 50 by Τυροκόμος, είναι ότι χρόνο με το χρόνο πληθαίνουν οι...