Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ολική επαναφορά της ΑΓΝΟ στην ελληνική αγορά, με 21 κωδικούς σε νέα εποχή η ιστορία γαλακτοβιομηχανίας

Μια νέα σελίδα που σηματοδοτεί την έναρξη της σύγχρονης ιστορία της και παραπέμπει στο μύθο του «Φοίνικα», που αναγεννιέται μέσα από τις στάχτες του έχει αρχίσει να «γράφει» εδώ και τρεις μήνες η ιστορική γαλακτοβιομηχανία «ΑΓΝΟ», υπό την καθοδήγηση της οικογένειας των Αδελφών Σαράντη και του ομίλου «Ελληνικά Γαλακτοκομεία».

Κλείνοντας οριστικά ένα περιπετειώδες κεφάλαιο με εμπορικά λάθη και διοικητική κακοδιαχείριση που την οδήγησαν στο «λουκέτο» και σε μια δεκαετία καταδίκης στη λήθη, η «ΑΓΝΟ» από τον περασμένο Νοέμβριο επιχειρεί ολική επαναφορά και κάνει σχέδια και για την επόμενη μέρα, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο επέκτασης στην παραγωγή παγωτού.

«Προσπαθήσαμε και θα συνεχίσουμε προσπαθούμε να επαναφέρουμε τις μνήμες, τις γεύσεις και τις μυρωδιές, που όλοι οι Μακεδόνες είχαν ταυτίσει με τα προϊόντα ΑΓΝΟ», ανέφερε ο Στέλιος Μιχαήλ Σαράντης, μέλος δ.σ. της «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» σε πανηγυρική εκδήλωση για τη «Νέα Εποχή του ΑΓΝΟ», που πραγματοποιήθηκε την Πεμπττή 25 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη, παρουσία πλήθους κόσμου.

Όπως αποκάλυψε το διοικητικό στέλεχος του γαλακτοκομικού ομίλου, μετά από προσεκτικό επανασχεδιασμό της συσκευασίας κυκλοφορούν, ήδη, σε σούπερ μάρκετ και μικρά σημεία πώλησης σε 10 πόλεις στην Κεντρική και τη Δυτική Μακεδονία 21 κωδικοί προϊόντων, οι οποίοι περιλαμβάνουν λευκό γάλα φρέσκο και esl, σοκολατούχο κεφίρ απλό και με γεύσεις, αριάνι, στραγγιστό και παραδοσιακό γιαούρτι αλλά και Μακεδονίτικης συνταγής γλυκίσματα κρέμα και ρυζόγαλο κι η αποδοχή τους από το κοινό κρίνεται ιδιαίτερα θετική.

«Το γάλα που χρησιμοποιείται για την παρασκευή των συγκεκριμένων προϊόντων προέρχεται αποκλειστικά από την περιοχή, από 6 φάρμες του Σοχού, του Λαγκαδά, της Νέας Απολλωνίας και του Πενταλόφου. Εισκομίζουμε περίπου 30 τόνους την ημέρα και προς το παρόν είναι μια επαρκής ποσότητα», ανέφερε στο Agronews ο κ. Στέλιος Σαράντης και ξεκαθάρισε πως για φέτος δεν υπάρχουν σχέδια για διεύρυνση αυτού του καταλόγου προϊόντων.

Από το α’ εξάμηνο του 2024 αρχίζει νέα προσπάθεια τοποθέτησης των προϊόντων ΑΓΝΟ σε άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως και σημείων μικρής λιανικής και αν διαπιστωθεί ότι θα συνεχίσουν να έχουν από το καταναλωτικό κοινό την ίδια θετική ανταπόκριση, θα εξετασθεί από τον όμιλο η επαναλειτουργία του μεγάλου εργοστασίου στο Λαγκαδά, που αποκτήθηκε, μαζί με το σήμα, το 2022, αλλά παραμένει κλειστό από το 2013. Ήδη, πάντως, η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία», για να μπορέσει να επαναφέρει τα προϊόντα ΑΓΝΟ στην αγορά έχει επενδύσει μέχρι και σήμερα ποσό 8 εκατ. ευρώ σε υφιστάμενα εργοστάσια του Ομίλου.

Σύμφωνα με τον κ. Σαράντη, η επαναλειτουργία του εργοστασίου, στο οποίο, όπως ανέφερε με νόημα, υπάρχει και εξοπλισμός παραγωγής παγωτού, που δεν διαθέτει ο όμιλος σήμερα στη γκάμα του, θα απαιτήσει μεγάλη επένδυση, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, αλλά αυτό θα επανεξεταστεί σε κάθε περίπτωση από το 2025 και μετά.

Με πρωτοβουλία της νέας ιδιοκτησίας και σε ένδειξη αναγνώρισης της διαδρομής του στην ΑΓΝΟ, τιμήθηκε ο επί 30 χρόνια παλιό στέλεχος και πρώην διευθυντής της Εταιρείας, Νίκος Καραθόδωρος, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «ο κύριος Σαράντης σεβάστηκε την ιστορία του Αγνό αναγνώρισε ότι το Αγνό είναι ένα ιερό εθνικό κεφάλαιο και γι’ αυτό επένδυσε σε αυτό, δίνοντας θέσεις εργασίας προοπτική στον τόπο και ελπίδα για ανάπτυξη, αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Προσωπικά εντυπωσιάστηκα από το ανθρώπινο δυναμικό, την εργοδοσία, την οργάνωση της διοίκησης και το πιο σημαντικό στην έμφαση στην ποιότητα και στον ποιοτικό έλεγχο των προϊόντων».

Η εκδήλωση άνοιξε με αγιασμό που τέλεσε ο Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Τράγκας και αναγνώσθηκε και ευχετήριο μήνυμα του Π.Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ. Φιλοθέου, ενώ την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός Εσωτερικών, Στάθης Κωνσταντινίδης.

Κατά τη διάρκειά της έγινε ιστορικά αναφορά και στην πορεία της ΑΓΝΟ η οποία, όπως επισημάνθηκε από τον κ. Στέλιο Σαράντη, «ιδρύθηκε το 1950 ως συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία από την ΕΑΣΘ και το 1955 έγινε η πρώτη βιομηχανία παραγωγής παστερίωσης και εμφιάλωσης γάλακτος στη Βόρεια Ελλάδα, στο πρώτο της εργοστάσιο στη Σταυρούπολη. Κέρδισε με την πάροδο των ετών, μέσα από την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων της, την αγάπη και εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έτσι αποφασίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 να μεταφερθεί σε νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο, στην περιοχή του Λαγκαδά, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής. Η ΑΓΝΟ είχε αφήσει το στίγμα της και σηματοδότησε μια ολόκληρη εποχή αφού τα προϊόντα της βρισκόταν σε κάθε γειτονιά της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος. Από εκείνη την περίοδο και αργότερα, άρχισαν δυστυχώς τα προβλήματα λόγω κακοδιαχείρισης των διοικήσεων αλλά και λόγω λανθασμένων εμπορικών πρακτικών. Το αποτέλεσμα ήταν, μετά από πολλές περιπέτειες, τον Μάρτιο του 2013 η εταιρία να πτωχεύσει και πλέον τα προϊόντα της να μην υπάρχουν στα ράφια. Το Μάρτιο του 2022 μέσω του τελευταίου χρονικά διαγωνισμού, οι εγκαταστάσεις του Λαγκαδά και το εμπορικό σήμα της ΑΓΝΟ περνάει στην οικογένεια των Ελληνικών Γαλακτοκομείων».

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...