Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Στρατηγική εξωστρέφειας με έμφαση στο γαστρονομικό πλούτο των ΠΟΠ-ΠΓΕ της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης

Στο club των περιφερειών της χώρας, που διαθέτουν Αγροδιατροφική Σύμπραξη, με σκοπό τη στήριξη των παραγωγών και των επιχειρήσεων, που ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα, όσο και την μεταποίηση των προϊόντων του, ανήκει πλέον και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

 

Με πρωτοβουλία της τοπικής περιφέρειας, ολοκληρώθηκε η σύσταση του νέου φορέα και προ ημερών αναδείχθηκε και το 11μελές διοικητικό του συμβούλιο, που θα τρέξει το πλάνο δράση. «Μέσα στις επόμενες ημέρες θα συγκληθεί η πρώτη συνεδρίαση, ώστε να συγκροτηθούμε σε σώμα και ταυτόχρονα να οριστικοποιηθούν και οι πρώτες ενέργειες που θα αναλάβουμε να υλοποιήσουμε», ανέφερε στην Agrenda ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Βασίλης Δελησταμάτης, ο οποίος προορίζεται για τη θέση του προέδρου του νεοσύστατου φορέα.

Στο σχήμα, που έχει τη νομική μορφή της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας, η περιφέρεια διατηρεί το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, ενώ το υπόλοιπο 51% να καλύπτεται από ορισμένους Δήμους, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τα τοπικά Επιμελητήρια, καθώς και 35 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα από την ευρύτερη περιοχή.

«Στόχος μας είναι η προώθηση των τοπικών προϊόντων κι η υποστήριξη των επιχειρήσεων σε συνεργασία με ερευνητικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα», εξηγεί ο κ. Δελησταμάτης και διευκρινίζει ότι «η στρατηγική εξωστρέφειας περιλαμβάνει συμμετοχή σε πολλές εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας, B2B συναντήσεις με επιχειρήσεις άλλων κρατών και εκπαίδευση του προσωπικού των επιχειρήσεων σε διάφορα θέματα, όπως το πώς θα μπορεί να σταθεί σε μια έκθεση και πώς θα πρέπει να είναι τα προϊόντα για να πουληθούν».

Προτεραιότητα του νεοσύστατου φορέα είναι επίσης να εντοπιστούν τα προϊόντα εκείνα που μπορούν να πιστοποιηθούν ως ΠΟΠ ή ΠΓΕ και στη συνέχεια να δρομολογηθούν οι ενέργειες που απαιτούνται. «Θέλουμε να αναδείξουμε τον γαστρονομικό πλούτο της περιοχής», ανέφερε ο συνομιλητής μας και υπενθύμισε ότι η περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης φημίζεται, μεταξύ άλλων, για τα γαλακτοτυροκομικά προϊόντα, τα κρεατοσκευάσματα, τα αλιεύματα, τα αρωματικά φυτά, τα σκόρδα, το μέλι, τις ελιές, το ελαιόλαδο, οι οίνοι, τα γλυκά και τα κατεψυγμένα λαχανικά, που παράγονται και μεταποιούνται στην περιφέρεια.

Στο σημείο αυτό δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι η Αν. Μακεδονία και Θράκη διαθέτει ήδη ορισμένα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα, όπως η ελιά θρούμπα Θάσου, το ελαιόλαδο της Μάκρης, το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο της Θάσου, τα φασόλια του Νευροκοπίου, οι οίνοι του Παγγαίου της Καβάλας και το κρασί και το τσίπουρο της Θάσου, τα οποία θα επιδιωχθεί να αξιοποιηθούν ακόμη περισσότερο προς όφελος των παραγωγών και της τοπικής οικονομίας.

Αναφορικά με το πλάνο δράσεων που έχει εκπονηθεί και θα κληθεί το νέο Δ.Σ. να το επικυρώσει για να αρχίσει να υλοποιείται, αυτό, κατά τον κ. Δελησταμάτη προβλέπει, μεταξύ άλλων δράσεις για την περαιτέρω προβολή των προϊόντων των τοπικών παραγωγών και επιχειρήσεων και την προώθησή τους σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και την τοποθέτηση των προϊόντων τους στο πλαίσιο της σύγχρονης γαστρονομίας. Επίσης θα γίνει μελέτη, καταγραφή και διαφύλαξη των παραδοσιακών παραγωγικών μοντέλων και καταναλωτικών προτύπων της Περιφέρειας, αλλά και των αγροτικών προϊόντων σε όλα τα στάδια από την παραγωγή έως την διάθεσή τους, για την καλύτερη προβολή τους, μέσα από τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση νέων δράσεων προώθησης και πώλησης των προϊόντων, προκειμένου να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα.

Στην ίδια κατεύθυνση θα επιχειρηθεί η διάσωση και προώθηση τοπικών ποικιλιών και φυλών, δράσεις με στόχο την ενίσχυση της απασχόλησης, την αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού και του επιχειρηματία του αγροτοδιατροφικού τομέα, με έμφαση στην αειφόρο ανάπτυξη και στην προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, βάρος θα δοθεί και στην υιοθέτηση της καινοτομίας στην παραγωγή, στην τυποποίηση και στην εμπορία των προϊόντων, σε συνδυασμό με τη διασύνδεση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού τομέα με τον αγροδιατροφικό τομέα και όλων μαζί με τον γαστρονομικό και τον τουριστικό τομέα.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η τυροκομική εταιρεία Κίσσας από το Μουζάκι Καρδίτσας απέσπασε πριν από μερικές ημέρες μια σπουδαία, διεθνή διάκριση: κατέκτησε το Χρυσό Βραβείο στον έγκυρο διαγωνισμό World Cheese Awards...

REPORTS

Οι γαλακτοκομικές φάρμες στην Λιθουανία ξεκινούν σιγά σιγά να χρεοκοπούν καθώς η οικονομική κατάσταση σε ολόκληρη τη βιομηχανία παραμένει δύσκολη, όπως εξήγησε ο Jonas...

REPORTS

Τα World Cheese Awards είδαν ειδικούς από όλο τον κόσμο να ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αναδείξουν τον φετινό πρωταθλητή.

REPORTS

«Είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν οι διεθνείς αγορές γαλακτοκομικών προϊόντων θα ανακάμψουν στα επίπεδα pre-crash φέτος», ανέφεραν διεθνείς αναλυτές γαλακτοκομικών προϊόντων στους...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...