Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Υπό την ομπρέλα μιας ΚοινΣεπ δικτυώνονται 20 τυροκομεία της Δυτικής Μακεδονίας

Η συστηματική και στοχευμένη προώθηση των γαλακτο-τυροκομικών προϊόντων της ευρύτερης περιοχής, συνδυαστικά με το βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης του παραγόμενου τυρογάλακτος, μέσα από τα διαθέσιμα εργαλεία χρηματοδότησης, είναι οι θεμελιώδης προτεραιότητες πάνω στις οποίες «χτίστηκε» το πρώτο, πανελλαδικά, cluster τυροκόμων.

του Λεωνίδα Λιάμη

«Σπάζοντας» στερεότυπα, όπως αυτό που θέλει τους… λαγούς να μην κάνουν κοπάδι, συνολικά 20 τυροκομεία της Δυτικής Μακεδονίας, από μικρά οικογενειακά έως και πολύ μεγάλα, δικτυώνονται και επιχειρούν να πετύχουν τους στόχους τους, κάτω από μια κοινή «ομπρέλα», καθώς συν τοις άλλοις οι συνεργατικές οντότητες αποτελούν προϋπόθεση για πολλά χρηματοδοτικά προγράμματα όπως αυτό της απολιγνιτοποίησης.

Το νομικό σχήμα που επιλέχθηκε να υπηρετήσει το στόχο, είναι αυτό της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (ΚοινΣεπ), η οποία εδώ και λίγες ημέρες έχει ολοκληρώσει τη σύστασή της και ήδη έλαβε και ΑΦΜ, που σημαίνει πως είναι πλέον πλήρως λειτουργική.

«Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκινήσαμε με τους άλλους συναδέλφους τυροκόμους από τη Δυτική Μακεδονία, πριν περίπου ένα χρόνο, έπειτα από παρότρυνση και της Περιφέρειας. Η λογική ήταν να διαπιστώσουμε ποια είναι τα κοινά μας προβλήματα και πώς θα τα λύσουμε», εξήγησε στην Agrenda ο πρόεδρος του cluster, Σωκράτης Δημητρίου, τυροκόμος με μεγάλη μονάδα στο Αμύνταιο, σημειώνοντας ότι τα μέλη της ΚοινΣεπ καλύπτουν πάνω από το 80% του τοπικού τυροκομικού δυναμικού.

Ιεραρχώντας τις προτεραιότητες του νέου σχήματος ο κ. Δημητρίου μας είπε ότι στην κορυφή της σχετικής λίστας βρίσκεται η εξεύρεση τρόπων εμπορικής προώθησης των γαλακτο-τυροκομικών προϊόντων της Δυτικής Μακεδονίας και φυσικά και τα ΠΟΠ των Γρεβενών, δηλαδή το ανεβατό, το κασέρι, η φέτα, η κεφαλογραβιέρα και ο μπάτζος.

«Ο σχεδιασμός για τις δράσεις προώθησης αφορά την εγχώρια αγορά, αλλά και το εξωτερικό. Θα δούμε ποια είναι τα δυνατά χαρτιά κάθε τυροκομείου, που πληρούν τις προδιαγραφές και μ’ αυτά θα βγούμε προς τα έξω στην αρχή. Το τί ακριβώς θα γίνει, όμως για ποια προϊόντα και σε ποιες αγορές, είναι κάτι που θα προέλθει μέσα από επιστημονική γνώση, από την εταιρεία που θα αναλάβει να μας βοηθήσει σε αυτό το κομμάτι», εξηγεί ο πρόεδρος της ΚοινΣεπ. Προσθέτει, παράλληλα, πως βασικό εργαλείο στο πλάνο δράσης για την προώθηση των τοπικών γαλακτο-τυροκομικών προϊόντων, θα αποτελέσει το γάλα της Δυτικής Μακεδονίας, με τα ξεχωριστά, όπως λέει, ποιοτικά χαρακτηριστικά που του προσδίδει η πλούσια βιοποικιλότητα της περιοχής.

Ως προς τη διαχείριση του τυρόγαλου, το οποίο είναι εξίσου ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του Cluster, η βασική στόχευση είναι πώς από το συγκεκριμένο οργανικό απόβλητο θα προκύψουν έσοδα. Ήδη εξετάζονται προτάσεις που έχουν κατατεθεί από το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,  για την αξιοποίησή του στις μονάδες βιοαερίου, είτε για την παραγωγή πρωτεΐνης.

«Το τί συμφέρει περισσότερο θα προκύψει από ειδική οικονομοτεχνική μελέτη, με όλα τα δεδομένα για την κάθε προτεινόμενη λύση, που θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023», αναφέρει ο κ. Δημητρίου και υπογραμμίζει ότι «γενικότερα οι ιδέες μας θα συμβαδίζουν με στοιχεία και μελέτες. Δεν βιαζόμαστε να κάνουμε κινήσεις μόνο για να πούμε ότι τις κάνουμε. Δεν μας ενδιαφέρει το θεαθήναι, αλλά να δώσουμε ουσία στους συναδέλφους».

Στο Δ.Σ. της ΚοινΣεπ Τυροκόμων Δ. Μακεδονίας πρόεδρος Σωκράτης Δημητρίου, αντιπρόεδρος Θωμάς Μόσχος, γραμματέας Ιωάννης Δίκος, ταμίας Ιωάννης Φκιάρας και μέλος Λάμπρος Χατζηζήσης.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...