Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Μείωση 27% στην κατανάλωση τυριών δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Μειωμένη κατανάλωση εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια τρόφιμα που συνήθως βρίσκονταν στον «πυρήνα» των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων, γεγονός που αποτυπώνει τις σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή διατροφή τους.

Ωστόσο σε αρκετές μεγάλες κατηγορίες τροφίμων, όπως για παράδειγμα σε γαλακτοκομικά και κρέας, παρατηρούνται αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις μεταξύ των επιμέρους προϊόντων. Στα στοιχεία της έρευνας του ΙΕΛΚΑ σχετικά με τις αλλαγές στη διατροφή των Ελλήνων μεταξύ των ετών 2009 και 2022 καταγράφεται επίσης μία στροφή του καταναλωτικού κοινού σε οικονομικότερες λύσεις προκειμένου να καλύψει τις ίδιες ανάγκες με παρόμοια προϊόντα.

Στα γαλακτοκομικά προϊόντα, συνολικά η κατηγορία παρουσιάζει πτώση τόσο στη μέση μηνιαία δαπάνη όσο και στη μηνιαία κατανάλωση σε ποσότητες. Σε ό,τι αφορά το νωπό πλήρες γάλα η μείωση της μέσης μηνιαίας κατανάλωσης σε σχέση με το 2009 φτάνει το 41,6% ενώ στο συντηρημένο γάλα το 67,6%. Την ίδια στιγμή ωστόσο, το νωπό γάλα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά καταγράφει σημαντική αύξηση της τάξεως του 40,9%. Από την άλλη πλευρά, μείωση 27% εμφανίζει το τυρί και μικρή αύξηση 3,7% το γιαούρτι.

Στο κρέας η μέση μηνιαία κατανάλωση είναι μειωμένη κατά 16,4%. Το κρέας από προβατοειδή και αιγοειδή εμφανίζει τη μεγαλύτερη μείωση κατά 42,9% ενώ στο βοείο κρέας φτάνει το 31,3%. Ωστόσο αυξημένη κατά 15,1% είναι η μέση μηνιαία κατανάλωση στο κοτόπουλο.

Λιγότερη κατά 17,7% είναι η μέση μηνιαία κατανάλωση σε λαχανικά με τις δαπάνες στη συγκριμένη κατηγορία μειωμένες κατά 43% – ενώ στα φρούτα κατά 14,5%.

Παράλληλα οι Έλληνες καταναλώνουν μηνιαίως λιγότερες ποσότητες ελαιολάδου και συγκριμένα κατά 29,3%μεσοσταθμικά, σε σχέση με το 2009.

Την ίδια στιγμή αυξημένη είναι η κατανάλωση οσπρίων κατά 18,9%, αυγών κατά 15,5%, επίσης του ρυζιού κατά 6,6% ενώ στα ζυμαρικά η μέση μηνιαία κατανάλωση εμφανίζεται σχεδόν σταθερή (-0,62%). Αύξηση της κατανάλωσης εμφανίζουν τέλος τα αλκοολούχα ποτά (9,5% τα αποστάγματα, 6,5% το κρασί και 6,2% η μπύρα) κάτι ωστόσο που αποδίδεται στη μεγαλύτερη κατανάλωση στο σπίτι που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια έναντι της αντίστοιχης κατανάλωσης σε χώρους εστίασης.

Πηγή: cnn.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Ο FDA και το CDC στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με κρατικούς και τοπικούς εταίρους, διερευνούν τα αίτια πίσω από το πολυετές, πολυπολιτειακό ξέσπασμα λοιμώξεων...

REPORTS

Κοντά στην εξαγορά της γαλακτοβιοµηχανίας Κολιός βρίσκεται σύµφωνα µε πληροφορίες από πηγές της αγοράς η γαλλική πολυεθνική γαλακτοβιοµηχανία, Lactalis. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε...

REPORTS

H πίστη στην εθνική τυροκομική παράδοση οδηγεί μεγάλους ομίλους και συνεταιρισμούς στην Ιταλία σε συμπράξεις στρατηγικού χαρακτήρα, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σκληρών τυριών,...

REPORTS

Συνέργειες σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων για τη μία ή την άλλη πλευρά, κοινά εμπορικά δίκτυα και δίκτυα προμηθειών και διανομής, διεύρυνση των εξαγωγών θα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς σε ένα πεδίο δραστηριότητας, τόσο και ανακαλύπτει πράγματα.

Χωρίς κατηγορία

Τα περισσότερα τυριά παρά το γεγονός ότι είναι εύγευστα ευθύνονται για αύξηση της χοληστερόλης καθώς και πολλές θερμίδες. Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις για τη νόστιμη...

REPORTS

Στόχος η επισκεψιμότητα της φάρμας και του τυροκομείου κοντά στο Ρέθυμνο, με mentoring Νέα Γεωργία -Νέα Γενιά.

REPORTS

Στην περίπτωση των δύο παραγωγών, Θωµά και Χρήστου Μόσχου, η οικογενειακή παράδοση φαίνεται ότι αποτέλεσε έναν από τους κύριους λόγους που τους οδήγησαν στην...